علی سعیدی امروز در ارومیه اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان پلدشت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از وقوع یک فقره تصادف در سطح شهرستان مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این تصادف مابین یک دستگاه خودروی پیکان وانت و یک دستگاه موتورسیکلت رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی تصریح کرد: در این حادثه، راکب موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده پیکان وانت اعلام کردند.

سعیدی گفت: متاسفانه بعضی از رانندگان به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی توجه نمی‌کنند و در نهایت منجر به بروز حوادث تلخی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی بیشترین علت تصادفاتی که منجر به مرگ و میر می‌شود را انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عنوان کرد.

این مسئول خطاب به رانندگان، خاطر نشان کرد: رانندگان همواره باید قوانین و مقررات را رعایت کرده و در هنگام رانندگی توجه کامل به جلو داشته باشند.

سعیدی به رانندگان توصیه کرد که رانندگان با صبر و حوصله تردد کرده و از عجله و شتاب و انحراف به چپ و راست و سرعت و سبقت غیرمجاز به طور جدی خودداری کنند.

وی، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، بی‌توجهی به جلو به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی و عدم‌استفاده از کمربند ایمنی را از مهم‌ترین دلایل تصادفات رانندگی برشمرد و گفت: بی‌توجهی به جلو به‌دلیل خستگی و خواب آلودگی با 37درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی تاکید کرد: اهمیت دادن به توصیه‌های پلیسی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی رانندگان و متضمن پیشگیری از هر گونه سانحه تلخ رانندگی است.