حجم ویدیو: 7.69M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

روز گذشته شماری از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که در بازداشت تفنگداران متجاوز امریکایی نقش داشتند، از دست رهبر معظم انقلاب «نشان فتح» دریافت کردند.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: رهبر معظم ایران به فرماندهان نیروی دریایی برای بازداشت ملوان ها (تفنگداران متجاوز) آمریکایی نشان افتخار اعطا کرده است. این ملوان ها این ماه وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند.

 

در این گزارش آمده است: وی نشان فتح (پیروزی) را به فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و چهار فرمانده دیگر اعطا کرد که در توقیف دو قایق نیروی دریایی آمریکا مشارکت داشتند.

 

ایران نشان فتح را از سال 1989 به قهرمانان جنگ، فرماندهان نظامی و سیاستمداران به ویژه آنهایی اعطا کرده است که در جریان هشت سال جنگ ایران- عراق در دهه 1980 فعالیت داشته اند.

 

وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت: رهبر معظم ایران با اعطای مدال به فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را بازداشت کرده بودند، به آمریکا ضربه زد.

 

در این گزارش با عنوان «اعطای مدال برای تحقیر آمریکا» آمده است: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم ایران به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیرا تفنگداران آمریکایی را بازداشت و تحقیر کرده بودند، مدال اعطا کرد.

 

وال استریت ژورنان در ادامه نوشت: رهبر معظم ایران به فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و چهار فرمانده دیگر که در روند بازداشت دو شناور جنگی آمریکایی در ماه ژانویه مشارکت داشتند، مدال فتح (پیروزی) اعطا کرد.

 

گاردین نیز در گزارشی نوشت: رهبر معظم ایران به فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تفنگداران آمریکایی را بازداشت کرده بودند، نشان افتخار اعطا کرد.

 

در این گزارش آمده است :آیت الله (سید) علی خامنه‌ای، به فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و 4 فرمانده دیگر که این ماه در روند دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا مشارکت داشتند، مدال فتح اعطا کرد.