سربریدن پسر 14 ساله به اتهام خروج از دین

 داعش در جدیدترین اقدام تروریستی خود در شهر جرابلس سوریه، دو خانواده را مجبور کرد به بریده شدن سر پسر 14 ساله خود به دلیل شرکت نکردن در نماز جمعه نگاه کنند. گروه تروریستی داعش این نوجوان را به اتهام خروج از دین سر برید. این نوجوان پس از شرکت نکردن در نماز جمعه در مسجد مرکزی داعش، به دست این گروه دستگیر و در ملاعام اعدام شد.

 

ناصر تالیجبینی، یکی از فعالان محلی درباره عمق وقوع این فاجعه در ملاعام و دیدگان پدر و مادر این نوجوان به خبرگزاری آرا گفت: ده‌ها نفر در این اعدام وحشیانه شرکت داشتند. داعشی‌ها خانواده این نوجوان را مجبور به حضور درمراسم سر بریدن فرزند خود کردند. 

 

این شاهد محلی افزود: داعش می‌کوشد این امر را اثبات کند که علارغم شکست‌های نظامی، هنوز قدرتمند است. آنها می‌کوشند با اجرای مجازات‌ها در ملاعام، در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کنند.

 

با این حال، نور الدین گابان، سخنگوی مبارزان کرد علیه داعش اعلام کرد مبارزین کرد مرکز فرماندهی داعش، دادگاه شریعت و نیز تعداد زیادی از ماشین‌های جنگی داعش را در جرابلس نابود کرده‌اند. وی افزود دستکم 21 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در روز دوشنبه هفته گذشته کشته شدند. جرابلس یکی از اهداف اصلی ما در مبارزه با داعش است. اگر ما موفق به آزاد کردن این شهر از دست داعش شویم، می‌توانیم مانع از ورود تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه شویم.شهر جرابلس در شمال سوریه و مرز ترکیه قرار دارد و از موقعیت راهبردی برای تروریست‌های داعش برخوردار است.