اقبال شاکری درباره درگیری مأموران شهرداری تهران با کارگران یک کارواش در غرب تهران، اظهار داشت: پرونده این موضوع به سال 84 مربوط می‌شود؛ به دلیل اینکه هزار متر از مسجد قدس در راست‌گرد معابر آن محدوده از بین رفت، احمدی‌نژاد شهردار سابق تهران دستور داده بود سه هزار متر زمین مجاور به مسجد تعلق گیرد اما هیچ‌گاه سند این زمین به مسجد منتقل نشد.

وی ادامه داد: جلسات متعددی درباره این موضوع در شهرداری برگزار و مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی، مسجد از این زمین استفاده کند. بعد از این مذاکرات شهرداری زمین را برای تهاتر با شرکت‌های دیگری واگذار کرد اما مسجد همچنان از این زمین به عنوان یک ملک وقف شده استفاده می‌کرد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به تهاتر صورت گرفته این زمین باید به شرکت مربوطه تحویل داده می‌شد از این رو برای رفع تصرف آن شهرداری در اولین گام اقدام به گذاشتن نیوجرسی کرد ولی از آنجایی که این مسجد زمین را حق خود می‌دانست،‌ از موضع خود کوتاه نیامد در حالی که سندی به نام آن نشده بود.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها از مسجد استفاده تجاری می‌شد و کارواش در آن فعال شده بود، گفت: متأسفانه در جریان تصرف این زمین طی چند روز پیش و شب گذشته مأموران شرکت شهربان و کارگران این کارواش با یکدیگر درگیر شدند.

شاکری عنوان کرد: رفتار مأموران شهرداری تهران بدون تدبیر بود. وقتی این مسائل ابعاد اجتماعی پیدا می‌کند به ویژه زمانی که پای یک مسجد در میان است باید عاقلانه‌تر عمل شود. علاوه بر اینکه شهرداری باید از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری کند چرا باید رسیدگی به یک پرونده آنقدر به طول بینجامد که باعث کینه و مشکلات دیگر شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه امروز شورای شهر مطرح و با تقاضا از هیئت رئیسه مقرر شد گروهی مسئول بررسی دقیق‌تر این موضوع شوند.