عربستان سعودی در حال به زانو درآوردن ایران!

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی ادعا کرد: رسانه‌های دولتی ایران 11 ژانویه سال  2016 (21 دی) از پر شدن قلب رآکتور هسته‌ای اراک با بتن خبر دادند. به عبارتی دیگر، ایران با این اقدام، مهمترین سایت هسته‌ای خود را نابود کرد تا برنامه اتمی این کشور به پروژه‌های کوچک، تحقیقات و البته تبلیغات محدود شود.

 

اما چطور ایران حاضر به انجام چنین اقدامی شد؟ هیچ کس باور نمی‌کرد تهران به این سرعت این بخش از توافق را اجرا کند. به ادعای نویسنده این گزارش، تسلیم ایران در این مورد بدون اعمال فشار قاطع و ماهرانه یک کشور امکان‌پذیر نبود؛ عربستان سعودی و پادشاه آن نقش مهمی در این ارتباط ایفا کردند.

 

در ادامه این گزاش آمده است: سال‌ها بود عربستان سعودی درباره نفوذ ایران در خاورمیانه به غرب هشدار می‌داد؛ زیرا ریاض درک بسیار بهتری از خاورمیانه نسبت به کشورهای غربی دارد. زمانی که جنگ داخلی سوریه در سال 2011 آغاز شد، غرب با این بحران مانند یک ناآرامی داخلی یا در بدترین شرایط جنگی مدنی برخورد کرد؛ اما عربستان همان زمان متوجه شد که ایران قصد دارد از فرصت به دست آمده برای کنترل سوریه استفاده کند!

 

وفتی جهان مشغول صرف زمان برای مذاکره با بشار اسد و ایران به منظور تعیین آینده سوریه بود، عربستان بیکار ننشست و از ائتلاف معارضان سوری حمایت کرد. 

 

در ادامه این گزارش ادعا شده است: اما تلاش عربستان برای محدود کردن قدرت ایران به سوریه ختم نشد. ایران در تلاش برای ناآرام کردن مرزهای جنوبی عربستان، به حمایت از شیعیان حوثی یمن پرداخت. این حمایت تا اندازه‌ای به حوثی‌ها قدرت داد که توانستند بخش‌های زیادی از یمن را تصرف کنند و سرانجام به پایتخت برسند و در نهایت رئیس‌جمهور این کشور را از قدرت برکنار کردند. عربستان به همین دلیل، جنگی هوایی را علیه حوثی‌ها برای کاهش گستره نفوذ آن‌ها و بازگرداندن رئیس‌جمهور فراری یمن به راه انداخت.

 

به ادعای این گزارش، در نتیجه حملات عربستان، حوثی‌ها در سراسر یمن پراکنده شدند. این مسئله برای ایران که وعده داده بود تا پایان از آنها حمایت کند، تحقیری بیش نبود. اما تحقیر ایران به همین جا ختم نشد، سیاستهای عربستان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان، ایران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

 

در ادامه ادعاهای مضحک مطرح شده، آمده است: ضربه دیگر را عربستان با اعدام «تروریست‌های مرتبط با ایران،» به این کشور وارد کرد. نمونه آن، اعدام «شیخ نمر باقر النمر» بود. او یک روحانی شیعه طرفدار ایران بود که به جرم برنامه‌ریزی، حمایت مالی و هم‌دستی در انجام عملیات تروریستی در خاک عربستان اعدام شد.

 

به ادعای این روزنامه، پیش از اعدام شیخ نمر، ایران تهدید کرده بود در صورت انجام این اقدام از سوی عربستان، زمین زیر پای این کشور به لرزه در خواهد آمد؛ در حالی که شیخ نمر اعدام شد و ایران نتوانست کاری از پیش ببرد.

 

در پایان ادعاهای بی‌اساس مطرح شده بوسیله این روزنامه صهیونیستی آمده است: «عربستان مدت‌هاست ایران را به لحاظ سیاسی، نظامی و مالی تحت فشار قرار داده است. ممکن است عربستان و اسرائیل هیچ زمانی با یکدیگر توافق‌نامه صلح امضا نکنند، اما ریاض به اندازه کافی در محدود کردن جاه‌طلبی‌های ایران برای تسلط بر منطقه با درایت عمل کرده است. این اقدامات عربستان، اعتدال و عقلانیت را برای خاورمیانه به ارمغان آورده است. افرادی که از عربستان انتقاد می‌کنند باید بدانند تضعیف این کشور، به معنای قدرت گرفتن ایران است.»

این در حالیست که مقامات رژیم صهیونیستی، روابط تل‌آویو با برخی کشورهای عربی به علت آنچه که ترس مشترک از قدرت ایران می‌خوانند، تایید کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، میان رژیم اشغالگر صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، روابط و همکاری‎های محرمانه برقرار است.

 

 

انتهای پیام/