سپاهانی ها به سیم آخر زدند

 اصغر باقریان درباره شکست سپاهان مقابل فولاد در هفته نوزدهم اظهار داشت: «بازی که چندان خوب نبود. اما می خواهم درباره موضوعی دیگر صحبت کنم. تقریبا 10 هفته است که داوری ها تیم ما را قلع و قمع می کند. در این شرایط بازی کردن بسیار سخت است. برای بعضی از تیم ها از جمله سپاهان گویا نتایج در زمین فوتبال رقم نمی خورد و این اصلا خوب نیست.»

 

* اشتباهات داوری 10 امتیاز از سپاهان گرفته است

وی افزود: «10 بازی پشت سر هم است که داوری ها علیه تیم ماست. فقط بازی با فولاد و پرسپولیس نبود. ما حتی فدراسیون هم نامه زده ایم و پیگیری کرده ایم اما هیچ سودی برای ما نداشته است. با یک حساب سرانگشتی حدود 10 امتیاز بابت اشتباهات داوری از ما گرفته شده است. شما نگاه کنید بازی با راه آهن، بعد از آن مقابل تیم هایی مثل گسترش فولاد، پدیده، سیاه جامگان و همین دو بازی اخیر را چند دیدار دیگر بابت داوری حق ما را گرفته اند.»

 

* در استادیوم آزادی جلو چشم هشتاد هزار نفر سر ما را بریدند

مدیرعامل سپاهان در ادامه خاطرنشان کرد: «در استادیوم آزادی جلو چشم هشتاد هزار نفر سر ما را بریدند اما کسی چیزی نگفت. می خواهند با لفظ باند اصفهانی ما را بازی دهند. از پرسپولیس گل آفساید خوردیم و یک پنالتی هم برای ما نگرفتند اما باز هم از این حرف ها می زنند. خوشبختانه در برنامه 90 همه چیز نشان داده شد. اشتباهات داوری این قدر شدت گرفته که سرنوشت بازی ها را به راحتی عوض می کند و جدول را زیر و رو می کند.»

 

* اشتباهات داوری شبهه برانگیز است

وی همچنین گفت: «با این شرایط چه کار می توانیم انجام دهیم. مسائل حاشیه ای چه در داخل و چه بیرون تیم کاملا تمرکز را از ما گرفته است. اگر یک بازی یا دو بازی یا حتی سه بازی بود حرفی نداشتیم اما اشتباه تاثیرگذار داوری آن هم در 10 بازی پشت سر هم شبهه برانگیز است. جایگاه تیم مان در جدول را تغییر می دهند. ما لیگ سنگین و طاقت فرسایی داریم و تیم ها بسیار به هم نزدیکند. این اشتباهات می تواند نتیجه یک بازی را عوض کند. در بازی با پرسپولیس اگر پنالتی ما گرفته می شد می توانستیم فاصله را دو برابر کنیم و کار اصلا به انتهای بازی کشیده نمی شد. بگذریم که باید بازیکن تیم حریف به خاطر اجرای فنون کشتی اخراج می شد. در بازی با فولاد هم همین طور بود. باز هم داوری علیه ما بود و اجازه نداد در مسابقه ای که می توانستیم به برتری برسیم امتیازی عایدمان شود.»

 

* در 10 بازی اخیر باید 7 تا را می بردیم

باقریان درباره میزان رضایتش از کادر فنی و شخص ایگور استیماچ اذعان داشت: «به نتایج توجه نکنید. شما بازی های سپاهان در این چند هفته را ببینید. به راحتی در هفت بازی از 10 بازی اخیر ما باید بازی را می بردیم. بیایید تمرینات و ارنج تیم را نگاه کنید که چگونه سرمربی و کادرش برای تیم زحمت می کشند. ولی اشتباهات داوری تمرکز را از ما گرفته است. چرا راه دور برویم. همین تیم پرسپولیس در 7، 8 هفته ابتدایی اسیر مشکلات داوری شد و نتیجه نگرفت اما بعد با به راه انداختن جو و فشار روی داوران اوضاع را به سود خودش برگرداند و حالا به روزهای خوبش برگشته است. همان طور که گفتم فاصله تیم ها در لیگ ایران بسیار نزدیک است و تک موقعیت ها تیم برنده را مشخص می کند.»

 

* جدایی فرکی برنامه ریزی شده نبود

وی در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب برگردد با جدایی فرکی موافقت خواهد کرد یا خیر، تصریح کرد: «ابتدا باید بگویم ما موافق جدایی فرکی نبودیم و او خودش می خواست جدا شود. در ضمن بعد از رفتن فرکی ما حدود یک ماه سرمربی نداشتیم. پس رفتن او برنامه ریزی شده نبود. ولی با این اوصاف چه در زمان حسین فرکی و چه زمان استیماچ مشکلات داوری تاثیر زیادی روی عملکرد و نتایج تیم ما داشاته است و نمی توان این امر را کتمان کرد.»

 

* بعد از رای ای اف سی تصمیم می گیریم که بمانیم یا انصراف دهیم

باقریان در پایان درباره جلسه دو روز قبل مدیران نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا با وزیر ورزش گفت: «بحث ما درباره مسابقات آسیایی بود. ای اف سی تا 25 اسفندماه به ما فرصت داده تا مشکلات را حل کنیم. قرار شده هم از مراودات و اهرم های خودمان بهره بگیریم و از طریق ای اف سی و فیفا پیگیر شکایت از عربستان باشیم و بگوییم که بازی کردن در ایران هیچ مشکلی را برای هیچ تیمی ایجاد نمی کند. بحث کناره گیری ما هم از این مسابقات به بعد از اعلام رای ای اف سی موکول شده و باید ببینیم آنها چه تصمیمی خواهند گرفت و ما هم درباره ماندن یا کناره گیری از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصمیم بگیریم.»