داعش هم «عربستان» را دست انداخت

 چندی روزی است که عربستان اعلام کرده آماده است در قالب ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش، به سوریه نیروی زمینی اعزام کند.

این خبر هر چند با هشدار جدی ایران و البته «لطیفه سیاسی» خواندن آن روبه‌رو شد و بخشی از تحلیلگران گفتند که عربستان بهتر است فکری برای خود در یمن کند، اما هواداران داعش در فضای مجازی نیز عربستان را دست انداختند.

وبگاه خبری شبکه «سی.ان.ان» گزارش داد، «طرفداران دولت اسلامی در عراق و شام معروف به داعش، به خبر اعلام آمادگی عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه علیه داعش، واکنش نشان دادند».

کاربری با نام «شنکو» در تویتر نوشت: ما با عربستان خواهیم جنگید... زیرا تضعیف داعش، به سود رژیم [سوریه] است».

کاربر دیگری با نام «العالم الاسلامی» (جهان اسلام) ریاض را دست انداخت و نوشت: اگر ارتش عربستان وارد سوریه شد و دولت اسلامی [داعش] از منطقه الرطبه (در مرز عراق با عربستان) وارد این کشور شد، آن وقت موضع ریاض چه خواهد بود؟

منطقه الرطبه در مرز عراق و عربستان

 

یک کاربر دیگر به نام «المدارس»، پا را از این فراتر گذاشت و با تمسخر عربستان نوشت: عربستان نتوانسته حوثی‌ها را از بین ببرد، حالا میخواهد بیاید با دولت اسلامی [داعش] بجنگد؟

هواداران مجازی داعش در حالی عربستان را دست انداخته‌اند که روز گذشته عبدالباری عطوان تحلیلگر ملی‌گرای عرب در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم لندن درباره نزدیکی تفکر نظامیانش (یعنی تفکر وهابیت) با تفکر داعشی‌ها به عربستان هشدار داد و گفت «آیا عربستان مطمئن است که اگر وارد سوریه شود، سربازانش جذب داعش نمی‌شوند؟»