جواد فلاح در نشست خبری تشریح فعالیت‌های دارویی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به پرسشی درباره عدم وجود ماسک نانو در داروخانه‌های هلال‌احمر که این جمعیت خود این ماسک‌ها را تولید می‌کند، پاسخ داد: ما تاکنون بیش از 4 میلیون ماسک نانو تولید کردیم و شاید در برخی مناطق این کمبود وجود داشته باشد ولی هم‌اکنون ماسک نانو در داروخانه‌های تهران توزیع و موجود است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مشاور دارویی در داروخانه‌های مرکزی و تک نسخه‌ای هلال‌احمر حضور ندارند در حالی که در داروخانه 13 آبان مشاور دارویی مستقر است و خدمات رایگان ارائه می‌دهد، توضیح داد: باجه‌های‌ داروخانه هلال‌احمر از حضور داروسازان بهره‌مند است ولی اینکه یک جای جداگانه برای حضور مشاور دارویی در داروخانه‌های هلال‌احمر داشته باشیم، نیست ولی همان داروسازان مشاوره‌های دارویی را به بیماران و همراهان آنان در صورت نیاز ارائه می‌دهند. 

معاون سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر درباره سرنوشت پرونده حقوقی این سازمان و طلبی که از یکی از شرکت‌های بین‌المللی داشت، عنوان کرد: این پرونده روند قضایی خود را دنبال می‌کند و پاسخگویی درباره آن نیز هم‌اکنون برعهده مسئولان قضایی است و ما نباید اطلاعاتی ارائه دهیم.

فلاح درباره همکاری هلال احمر در زمینه تولید دارو با WHO پاسخ داد: فعالیت در این زمینه با مشورت وزارت بهداشت و به صورت موردی با سازمان بهداشت جهانی صورت می‌پذیرد. 

وی درباره وضعیت مشارکت و تولید داروهای هلال‌احمر در زمان پساتحریم نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کارخانجات دارویی هلال‌احمر 150 قلم دارو تولید می‌کند و مسلما در شرایط پساتحریم تعداد اقلام این تولیدات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.