باراک اوباما، تسلی بخش ایران و اغواگر اسرائیل

وبسایت اینوسترز در گزارشی به نقل از وبسایت صهیونیستی "دبکافایل" نوشت: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا برای جلب حمایت رژیم صهیونیستی درخصوص توافق هسته ای ایران، در کنگره متعهد شد کمک های نظامی در اختیار این رژیم قرار دهد؛ اما این نیز یک عهدشکنی دیگر بود. 

 

وبسایت صهیونیستی دبکافایل گزارش داد: مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در دیدار با مقامات صهیونیست در کاخ سفید، درخواست کمک نظامی 1.9 میلیارد دلاری آنها را برای مقابله با تهدیدهای جدید رَد کردند. 

 

این وبسایت صهیونیستی در ادعایی نوشت: یکی از تهدیدهای پیشِ روی رژیم صهیونیستی افزایش سلاح های حزب الله لبنان است. ایران با لغو تحریم های هسته ای و دریافت دهها میلیارد دلار دارایی مسدود شده اش، سلاح های گروه حزب الله لبنان را تقویت خواهد کرد.

 

به نوشته دبکا فایل، مقامات آمریکا اذعان کردند به دلیل کاهش هزینه های دفاعی این کشور، امکان افزودن حتی یک دلار به 3.1 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده شده به بخش نظامی رژیم صهیونیستی وجود ندارد. پس از آنکه این مسئله به اطلاع "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "موشه یعلون،" وزیر جنگ این رژیم رسید، هیئت صهیونیست تصمیم گرفت درخواست خود را به 900 میلیون دلار کاهش دهد؛ اما این نیز از جانب آمریکا رَد شد.

 

به نوشته دبکافایل، خیلی بد است که نتانیاهو مجبور شود به اعضای کابینه اش بگوید: "شاید با دولت کنونی آمریکا به توافق نرسیم و مجبور شویم تا آمدن رئیس جمهور بعدی صبر کنیم." اینکه کشورهای عربِ خاورمیانه سلاح های پیشرفته ای از روسیه و چین دریافت می کنند، ظهور گسترده گروه تروریستی داعش و به ادعای دبکافایل، استفاده ایران از دارایی های مسدود شده اش برای تقویت تروریسم و افزایش قدرت نظامی خود در منطقه تنها بخش کوچکی از چالش های پیشِ روی رژیم صهیونیستی است.

 

تابستان سال گذشته، زمانی که اوباما با نگرانی سعی داشت حمایت کنگره را در خصوص توافق هسته ای ایران جلب کند، گفت: "بی اعتنایی به اسرائیل آخرین چیزی است که اتفاق خواهد افتاد." 

 

اوباما در نامه ای به "جرالد ندلر،" نماینده حوزه انتخابیه دهم نیویورک از حزب دموکرات نوشت: "حمایت ما از اسرائیل اقدام مهمی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. دولت من سطح بی سابقه ای از تجهیزات نظامی، اطلاعاتی و همکاری های امنیتی را در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد."

 

باراک اوباما همچنین اعلام کرد: "آمریکا تعدادی از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی جهان -- از جمله جنگنده اف-35 – را در سال 2016 به اسرائیل تحویل خواهد داد. این کشور همچنین بسته ای نظامی به اسرائیل ارائه خواهد کرد که به موجب آن تجهیزات پیشرفته آمریکایی به ارزش یک میلیارد و 879 میلیون دلار در سال 2016 در اختیار تل آویو قرار می گیرد."

 

این وبسایت صهیونیستی در پایان نوشت: "انتظار می رود نتانیاهو و یعلون ماه آینده به واشینگتن سفر کنند؛ اما اوباما با توافق هسته ای خود و ارائه دهها میلیارد دلار دارایی به ایران، در حال مسلح کردن این کشور است. بنابراین احتمال آن کم است که این دو مقام بتوانند رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کنند بودجه مورد نیاز اسرائیل را در امور نظامی فراهم کند."