رهبری اجازه دهند تا غروب ۵۰۰ سردار در جبهه دفاع از حرم حاضر می‌شوند

 سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در گردهمایی 3 هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی کشور در مصلای امام خمینی(ره)  تهران گفت: قطعا ما انسان‌ها در مورد مسائل مختلف آزمایش می‌شویم که این مسائل می‌تواند ناامنی‌ها، تهدیدات، محاصره‌ها، گرسنگی، قحطی، کم‌آوردن مال، جان و از دست دادن دسترنج‌ها باشد، در این آزمایش به کسانی که مقاومت می‌کنند بشارت داده شده است که پیروز می‌شوند، این افراد یا شهید می‌شوند یا در دنیا به پیروزی می‌رسند که اگر شهید شوند هم پیروزی و بازگشت از سوی خداست.

وی افزود: کمبودها برای ما چیزی نیست، دنیا محل گذر است و عزت و عظمت و پیشرفت ما و پیروزی‌های بزرگ ما مربوط به فداکاری شهدا است که ما باید از آن درس بگیریم.

مکتب شهدا، مکتب امام و قرآن است

سردار نقدی با بیان اینکه مکتب شهدا، مکتب امام و قرآن است، گفت: گروهی گام در مسیر مبارزه می‌گذارند و مقاطع زرین در تاریخ بشر رقم می‌زنند و عده‌ای فرار می‌کنند و زیر بار ذلت، زندگی می‌کنند.

نقدی تصریح کرد: زندگی ما این دو روز نیست که آن را به رفاه و خوشی بگذرانیم و تمام شود. نمی‌توان زندگی را به همین لذت‌های دنیوی بفروشیم و از مبارزه فرار کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازمان مستضعفین با اشاره به حضور افراد مبارز در جبهه دفاع از حرم اهل بیت گفت: کسانی فرزند کوچک یا همسر باردارشان را رها می‌کنند و برای دفاع از حرم اهل بیت شهید می‌شوند که این را از حضرت ابراهیم (ع) آموختند.

وی افزود: امروز هر کس از شاه و گدا، از فقیر و غنی، از عالم و مرجع تقلید تا نوسواد باید آبی از این چشمه بنوشند خدا این آزمایش‌ها را انجام می‌دهد و مزد آن را هم می‌دهد.

نقدی با بیان اینکه تمام پیامبران در مبارزه بودند عنوان کرد: برخی دنیا را همین چند روز می‌دانند و سختی‌ها را می‌بینند ولی امید به پیروزی ندارند. ولی برخی امید گشایش دارند زیرا انسانی که به دنبال رستگاری است از مبارزه فرار نمی‌کند و به گشایش امید دارد که این گشایش یا به پیروزی دنیوی منجر می‌رسد یا به شهادت نائل می‌شوند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران پس از مبارزات مردمی عنوان کرد: ایجاد جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب نشان داد که سختی‌ها سبب گشایش می‌شوند و مبارزات می‌تواند ملتی را از حضیض ذلت به اوج عزت برساند.

چه کسی ما را بر شاه مخلوع پیروز کرد؟

وی افزود: البته شهادت هم سعادت است و برخی از جوانان ما جایزه مبارزات خود را در شهادت گرفتند.

نقدی ادامه داد: چه کسی ما را بر شاه مخلوع پیروز کرد جز خداوند؟ خداوند ما را تنها نگذاشت و مزد مبارزات ما را داد.

وی با ارائه آماری از دستاوردهای کشورمان پس از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: طبق آمار، در رژیم شاه اکثریت مردم بی‌سواد مطلق بودند ولی امروز ما پرشتاب‌ترین سرعت علمی دنیا را داریم، اتم می‌شکافیم، 4 میلیون و 800دانشجو و 100 هزار استاد داریم و می‌توانیم ماهواره پرتاب کنیم.

نقدی گفت: در زمان رژیم شاه ما روزی 6 میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم ولی باز هم شرایط مناسبی نداشتیم در حالی که امروز یک میلیون بشکه نفت می‌فروشیم ولی دستاوردهای بزرگی داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در زمان رژیم شاه سیاست ما دربست در اختیار آمریکا بود، مجلس‌مان را تعیین می‌کردند و مستشاران آمریکایی در همه جای کشور بودند ولی امروز ایران برای سیاست دنیا تعیین تکلیف می‌کند که اینها در پرتوی مبارزه حاصل شده است.

وی اضافه کرد: امروز رسانه‌ها در دست طاغوت‌ها است ولی پیروزی از آن ماست، یک بار به خبرنگار فلسطینی گفتم سال 2015 چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد که گفت حرف‌های رویایی نزن امروز در غزه کودکان شیر ندارند. سخنان واقعی بگو گفتم واقعیت را می‌پذیری؟ سپس گفتم اینجا تهران است در سال 1979 میلادی اینجا مقر مستشاران آمریکا بود ولی اسلام این مسئله را از دستشان خارج کرد. پیروزی انقلاب ما قدرتی بود که خدا به ما داد.

پول، سلاح و رسانه در دست آمریکاست ولی پیشروی‌ها از آن اسلام است

وی اضافه کرد: در حال حاضر پول، سلاح، رسانه و همه امکانات و سازمان های امنیتی در دست آمریکاست ولی پیشروی‌ها از آن اسلام است به طوری که مردم شمال نیجریه که اصلا شیعه نبودند در اربعین راهپیمایی می‌کنند و آمریکا به لرزه می‌افتد.

نقدی عنوان کرد: اسلام با سرعت پیش می‌رود و اینها جایزه مقاومت و ایستادگی بر حق است، اگر این پیروزی‌ها هم نبود خدا بهشت را به ما وعده داده است و شهیدان این وعده‌های قرآنی را باور دارند و دنیا را در همین زندگی تنگ نمی‌بینند.

وی با ارائه مثالی در رابطه با سختی‌های دنیا گفت: دانشجو اگر فکر کند که تمام عمر باید در دانشگاه باشد اشتباه می‌کند این دنیا هم مانند دوره دانشگاه می‌گذرد و کسانی که تلخی‌های آزمایشات را به جان خریدند به مزد خود می‌رسند.

نقدی گفت: برخی می‌گویند چرا هزینه دهیم، به جای هزینه دادن با طاغوت‌ها تعامل می‌کنیم تا از زخم زبان‌های آنها نیز راحت باشیم، مگر به پیامبر نگفتند که وی مجنون است. پیامبر هم باید مبارزه را ترک می‌کرد؟ در دورانی بودیم که یک روز بدون تشییع جنازه شهدا نداشتیم ولی ایستادیم، ولی امروز هم به خاطر زخم زبان‌ها عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمن هر جور که می‌خواهد به ما نگاه کند تا چشمش کور شود، هر چقدر که از چشم آنها بیفتیم در دل ملت‌ها جا می‌شویم به طوری که امروز یک مقام ایرانی در سفر به کشورهای دیگر با استقبال ملت‌ها روبرو می‌شود ولی یک مقام آمریکایی جرات حضور در بین ملت‌ها را ندارد.

وی گفت: امروز عکس فرمانده شجاع شما سردار قاسم سلیمانی بر روی قلب رزمندگان سوری، عراقی و یمنی است، عکس امام و ولایت در دست جوانان مسلمان است و اینها لطف پروردگار به ما است.

رهبری اجازه دهد تا غروب نشده 500 سردار ما در جبهه دفاع از حرم حاضر می‌شوند

نقدی گفت: برخی می‌گویند امروز زمان صلح امام حسن (ع) است. در حالی که امروز اگر رهبری اجازه دهد تا غروب نشده نه سرباز و نه رزمنده بلکه 500 سردار ما در جبهه دفاع از حرم حاضر می‌شوند آیا امام حسن (ع) چنین نیروهایی را داشت؟ آیا امام حسن (ع) جوانانی را داشت که هر روز نامه می‌نوشتند و برای رفتن به جبهه‌ها التماس می‌کردند؟ آیا امام حسن (ع) چنین قوا و چنین شجاعان و شیران بیشه اسلام را داشت که با پای برهنه و نان خشک در یمن در برابر آمریکا ایستادند و «آخ» نگفتند.

نقدی ادامه داد: مردم شجاع عراق که تکفیری‌ها را به خاک ذلت کشاندند و دست‌های بلند قدرت اسلام و نفوذ روز افزون قدرت اسلام در زمان امام حسن (ع) بود؟

نقدی خاطر نشان کرد: می‌گویند با دیپلماسی می‌توانیم حق‌مان را بگیریم و ما دیپلماسی بسیار بالایی داریم، آن دیپلماسی که فضا را برای بیشترین امتیازگیری دشمن مهیا کند لایق است؟ کسی که شاگرد کلاس اول مدرسه دیپلماسی است و الفبای دیپلماسی را می‌داند این مسئله را می‌فهمد که در حین مذاکره با دشمن حتی اگر جیبش خالی باشد باید خود را پولدار نشان دهی. بعد اینکه در اوج مذاکرات می‌گویند خزانه خالی است این دیپلماسی موفق است؟

وی اضافه کرد: کسی که می‌گوید اگر آمریکا یک دکمه فشار می‌دهد کل نیروهای مسلح ما نابود می‌شود از دیپلماسی چیزی‌ می داند؟ دکمه کجا بود؟ در اوج مبارزه با حریف بچه می‌ترسانید؟

نقدی اظهار داشت: در اوج مذاکرات که باید ضعف‌ها را مخفی کنیم می‌گوییم آب خوردن ما هم در گرو مذاکرات است. یعنی به دشمن پیام می‌دهیم که هر چقدر دوست داری از ما امتیاز بگیر زیرا وضع ما بسیار خراب است.

وی افزود: اینکه همه روابط خود با سایر کشورها را در مذاکره با آمریکا بلوکه کنیم دیپلماسی موفق است؟ دیپلماسی این است که وقتی روس‌ها با اروپا مشکل دارند ما که کارخانه‌های لبنیات بسیاری داریم بتوانیم بازارشان را در اختیار بگیریم. در حالی که ما 1700 تن سیب‌زمینی را هم چال می‌کنیم، انبوه تولیدات مواد غذایی ما به دنبال بازار صادرات است آنگاه به جای اینکه بازار روسیه را پر کنیم رسما می‌گوییم ما گاز شما را تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: روسیه با ترکیه به خاطر حمله به جنگنده خودش به مشکل خورد و بازارها را بر روی ترکیه بست و ما با فکر کردن به اشتغال جوانانمان و بازاریابی برای انبوه مواد غذایی و کشاورزی‌مان می‌توانستیم بازار روسیه را بگیریم.

نقدی گفت: دیپلماسی این است که وقتی گشایشی حاصل شد اولین قرارداد بزرگمان را با همان کسانی که بیشترین دشمنی را با ما کردند ببندیم؟ در این صورت که به دنیا گفته‌ایم هر کس ما را بیشتر اذیت کند بهترین قرارداد را با او می‌بندیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: قبلا کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی‌هایشان بر دیگری سبقت می‌گرفتند که بگویند ما زودتر با ایران دوست می‌شویم ولی امروز می‌گویند ما زودتر ایران را می‌زنیم.

پس از برجام 4 قانون علیه ایران تصویب شده و 11 قانون و لایحه قانونی در دست تصویب است

وی با بیان اینکه پس از برجام 4 قانون علیه ایران تصویب شده و 11 قانون و لایحه قانونی در دست تصویب است گفت: آمریکا 2 میلیارد و 308 میلیون دلار در بودجه سال 2016 برای براندازی و دموکراتیزه‌کردن ایران و چند کشور دیگر تصویب کرده است، یعنی انتخابات ایران، رئیس‌جمهوری ایران و دولت ایران کشک است و اینجا دموکراسی نیست یعنی می‌خواهند بگویند ما از امریکا برای شما دموکراسی می‌آوریم، آیا آمریکا حق دارد برای براندازی یک نظام بودجه بگذارد؟

وی افزود: این مسئله خلاف منشور حقوق بشر نیست؟ خلاف تعهد آمریکا در بیانیه الجزایر نیست؟ آمریکا در آن بیانیه تعهد کرد در قبال تحویل جاسوسانش اموالی که شاه مخلوع از ایران برده است را برگرداند.

نقدی ادامه داد: آیا ما نمی‌توانیم به خاطر این قوانین آمریکا اعتراض کنیم؟یا حداقل نمی‌توانیم یک مصاحبه کنیم تا صدایمان را بشنوند؟ چرا کسانی که در قانون اساسی قسم خوردند که از حق مردم ایران دفاع کنند سکوت کردند.

وی با بیان اینکه اینها به دنبال ایران‌هراسی هستند گفت: جریان نفوذ می‌خواهد اینها را مورد هدف قرار دهد، می‌گویند آمریکا عوض شده است آمریکای شرور و غارت‌گر عوض شده است؟ آمریکایی که امروز عامل حفظ منافقین است عوض شده است؟ دولت و مجلس عراق مصوب کردند که منافقان را اخراج کنند ولی آمریکا آنها را نگه داشت، پسماندهای ریگی را نیز آمریکا زنده کرد.

کجا آمریکا عوض شده است؟

وی گفت: این قوانین پی‌در پی آمریکا علیه ایران چرا تصویب می‌شود؟ کجا آمریکا عوض شده است؟ می‌خواهند القا کنند که زندگی بدون دردسر سبک زندگی آمریکایی است در حالی که امروز امریکا 19 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و بر اساس پیش‌بینی خودشان تا اول ژانویه سال آینده که اوباما کاخ سفید را ترک می‌کند این بدهی به 20 هزار میلیارد دلار می‌رسد.

وی اضافه کرد: اقتصادشان را با دزدی سر پا نگه می‌دارند.سرشان را در چاه‌های نفت کرده‌اند، در شمال عراق با دزدی نفت را می‌برند، 10 میلیون بشکه نفت عربستان را می‌برند که این رقم رسمی است و خدا می‌داند چقدر می‌برند.

نقدی گفت: تاکنون 200 میلیارد دلار از جنگ عربستان با یمن بابت مهمات برده‌اند، یکی به من گفت چه زمانی این جنگ تمام می‌شود گفتم تا وقتی ذخایر ارزی عربستان تمام شود، آمریکا می‌خواهد ذخایر ارزی عربستان را ببرد، شرکت نفتی عربستان را بخرد و جنگ بین عربستان و یمن را راه بیندازد.

وی ادامه داد: بر اساس سبک زندگی آمریکا 70 درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود و اغلب اولادشان بر اساس آمار خودشان نامشروع است، هیلاری کلینتون در نطق انتخاباتی‌اش می‌گوید مردم آمریکا ناکام، مستاصل، خشمگین و ناامید هستند.

وی ادامه داد: رکود اقتصادی ضربه محکمی بود به طوری که 9 میلیون نفر بیکار شدند، 5 میلیون خانه مصادره شد، 13 میلیون دلار ناگهان محو شد و این نتیجه علم اقتصاد آمریکا است.

مبارزه با ظلم را افراط می‌دانند!

نقدی با بیان اینکه می‌خواهند القا کنند که بسیج افراطی است گفت: مبارزه با ظلم را افراط می‌دانند در حالی که خدا می‌گوید من کسانی را که علیه ظلم قیام می‌کنند دوست دارم، خدا می‌گوید دشنام دادن را دوست ندارم مگر اینکه به کسی ظلم شده باشد یعنی مرگ بر آمریکای ما را دوست دارد.

وی گفت: جریان نفوذ را می‌خواهند القا کنند، می‌‌گویند باید با جهان‌خواران کنار بیاییم تا اقتصادمان شکوفا شود ولی این دیدگاه عقیم است. و آن هم سه دلیل دارد.

نقدی ادامه داد: 50 سال با آمریکا صمیمی بودیم و ایران در دست آمریکا بود، یک ایران بی‌سواد و فقیر و درمانده بودیم که از بنگلادش پزشک می‌آوردیم و حتی آفتابه و لگن را هم از خارج می‌آوردیم، بسیاری از شهرهای‌مان از نعمت تلفن و آب برخوردار نبودند ولی 37 سال است که در حال مبارزه با آمریکا هستیم و هر روز بیشتر پیشرفت کردیم، تمام دستاوردها، صنایع پیشرفته، امکانات بزرگ در پرتو مبارزه با آمریکا حاصل شده است.

دوران دوستی ما با آمریکا دوران نکبت بود

وی با بیان اینکه دوران دوستی ما با آمریکا دوران نکبت بود عربستانی که 10 میلیون بشکه نفتش را می‌برند وضعش چگونه است، یک سوم ما جمعیت دارد و 10 برابر نفتش را می‌برند. یعنی 30 برابر ما به هر نفر از مردمش پول نفت می‌رسد ولی 35 درصد از جمعیتش زیر خط فقر هستند.

نقدی اضافه کرد: ترکیه که با آمریکا دوست است 420 میلیارد دلار بدهی دارد و اینها بهترین و پول‌دارترین دوستان آمریکا هستند.

نقدی گفت: سومین دلیل تجربه خودمان است که چند سالی است به آمریکا لبخند می‌زنیم و نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار و یک چهارم شدن قیمت نفت، افت دو رتبه‌ای شتاب علمی کشور و افت رتبه ورزشی‌مان است.

انتقادات ما انتقادات مردمی است نه حزبی

وی با بیان اینکه انتقادات ما انتقادات حزبی نیست عنوان کرد: ما به دنبال تقویت نظام هستیم و کمک هم می‌کنیم انتقادات ما بسیجی و مردمی است به طوری که تابستان امسال اگر بسیجی‌ها کمک نمی‌کردند حتما خاموشی های مستمر داشتیم ولی بسیجی‌ها با دلسوزی اوج مصرف را محاسبه کردند و برای دستگاه‌های دولتی دوره‌های آموزش و اصلاح مصرف را گذاشتند.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج گفت: سال آینده 10 هزار شغل ایجاد می‌کنیم و به همه وزارتخانه‌ها دادیم که می‌توانند روی کمک ما حساب کنند، در خوزستان بچه‌ها در حال کاشت نهال هستند تا آب از ریزگردها نیاید.

وی افزود: انتقاد ما خالی کردن زیر پای کسی نیست زیرا تضعیف حکومت اسلامی گناه است. ولی باید بگوییم که 12 فروند هواپیما خریدیم که فقط می‌تواند در فرودگاه امام خمینی بنشیند و در مقاصد دور دست سفر کند. 5 میلیارد دلار برای اینک کار داده‌ایم با این پول چقدر اشتغال می‌توانستیم اجرا کنیم.

وی گفت: می‌گویند ما پول ندادیم در حالی که باید پیش قسط بدهیم و دوم اینکه این هواپیماها تکنولوژی نیست اگر تکنولوژی آورده‌ بودند خوب بود.

نقدی گفت: میلیاردها دلار ما در امارات است که خودمان به آنجا بردیم فراخوان کنید که اگر واقعا تحریم‌ها برداشته شده همه بانک‌ها به مناطق آزاد ایران بیایند.

هیچ کس حاضر نیست این قرارداد افتخار آمیز را منتشر کند

وی گفت: ما خریدی کرده‌ایم که نمی‌دانیم چقدر است و حتی بی‌خبر از صنعت هوایی ایران امضا شده است و هیچ کس حاضر نیست این قرارداد افتخار آمیز را منتشر کند.

وی گفت: پس این همه دانشکده هوافضا برای چه درست می‌کنیم اگر قرار است مثل شیخ‌های خلیج فارس هواپیما بخریم بدون اینکه صنعتمان درگیر شود چرا دانشگاه ایجاد می‌کنیم.

نقدی گفت: ما باید بین این دو دیدگاه تصمیم بگیریم یا می‌خواهیم یک اقتصاد شیخ‌نشینی داشته باشیم یا می‌خواهیم یک کشور صنعتی پیشرفته شویم.

نقدی گفت: اقتصادی که دستت را در چاه نفت کرده و خرید کنی این همه دانشگاه صنعتی نمی‌خواهد که ما فارغ‌الحصیلان بیکار روی دست مملکت بگذاریم.

وی افزود: این القای دروغ که می‌گوید شکوفایی اقتصادی ایران در گرو ارتباط با آمریکا و غرب است خلاف واقع است زیرا همه عناصر پیشرفت اقتصادی را ما در ایران داریم.

 وی با اشاره به عناصر پیشرفت اقتصادی گفت: ما جوان‌ترین نیروی انسانی و پرشتاب‌ترین نیروی سرعت علمی دنیا را داریم، در ذخایر انرژی فسیلی در دنیا رتبه اول را داریم، در رابطه با مواد اولیه ایران تمام جدول مندلیف در ایران وجود دارد که این امداد الهی است.

وی افزود: 890 هزار میلیارد تومان پول در دست مردم ما است که هر جا اعلام کنیم پول وجود دارد خرید می‌کنند یعنی ما همه چیز داریم و فقط مدیریت و همت وجود ندارد.

نقدی با بیان اینکه ایران یکی از نادرترین کشورهای دنیا است که همه عوامل پیشرفت را دارد، گفت: ژاپن دارای نیروی انسانی پیر و مواد اولیه وارداتی است. ولی خاک ما همه چیز را یکجا دارد و برای پیشرفت فقط باید دل به فرمان رهبر دهیم.

چرا 15 هزار کارخانه ما تعطیل است؟

وی ادامه داد: چرا 15 هزار کارخانه ما تعطیل است، چرا کارخانه‌ها از دانش دانشگاه‌ها بِی‌خبر هستند. چه کسی باید این پیوند را برقرار کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: کارخانه نشاسته‌گیری از سیب‌زمینی سال‌هاست برای اختلاف مالی با بانک‌ها تعطیل است فقط برای افراد رد صلاحیت شده باید از آقا حکم حکومتی بگیریم؟ یک بار هم می‌توانیم برای رفع موانع اقتصادی حکم حکومتی بگیریم.

وی افزود: ده‌ها میلیارد برای کارخانه نشاسته‌‌سازی از سیب‌زمینی سرمایه‌گذاری کردیم آنگاه کارخانه را فعال نمی‌کنیم و سیب‌زمینی‌ها را چال می‌کنیم اینها باید با مدیریت صحیح درست شود نه رابطه با آمریکا.

وی در پایان خطاب به جوانان دانشجوی بسیجی گفت: دغدغه‌های ولایت را نباید دست کم بگیریم و باید برای تحقق تمام دغدغه‌های ولایت تلاش کنیم.