صداوسیما درمقابله باقاچاق فرهنگی انجام وظیفه کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات و قاچاق محصولات روزبروز به کشور بیشتر می شود گفت: قاچاق محصولات فرهنگی بلای بزرگی است که به آن گرفتار شده ایم و همه بخصوص صدا و سیما برای مقابله با آن موظف هستند.
" سیدرضا اکرمی " در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به این موضوع که واردات بی رویه و قاچاق یکی از مهمترین مسائل حال حاضر کشور ما هستند، قاچاق محصولات فرهنگی را بلای بزرگی عنوان کرد که همه نهادهای متولی فرهنگ و مبارزه با قاچاق در مبارزه با آن باید جدی باشند.
وی همچنین با اشاره به نقش صدا و سیما در مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی گفت: صدا و سیما باید وظیفه خود را در مقابله با قاچاق فرهنگی قبول کند و بخوبی انجام دهد چرا که باید قاچاق را ریشه کن کرد و راه آن این است که محصولاتی در کشور تولید شود تا نیاز به کالای وارداتی و قاچاق نباشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه قاچاق نه تنها در عرصه فرهنگ بلکه در تمام زمینه ها مشکل ایجاد کرده است افزود: در زمینه فرهنگ در بسیاری موارد کار از قاچاق فراتر رفته و حالت تهاجم و شبیخون به خود گرفته است که مقابله با این روند نیاز به همت بالایی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سایر نهادهای مرتبط دارد.
اکرمی نمره ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی نمره ای بالای ده عنوان کرد و گفت: نمره ستاد قطعا دورقمی است اما این که نمره مطلوبی داشته باشد اینطور نیست