دومین نشست خبری غلامعلی حداد عادل با سمت سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، ظهر امروز و با حضور برخی از چهره‌های این ائتلاف از جمله حسین فدایی، بیژن نوباوه، سلیمانی، پرویز داوودی، اسماعیل کوثری، عبدالحسین روح‌الامینی، لاله افتخاری، فاطمه رهبر، مصطفی رحماندوست و علی قریشی در خبرگزاری تسنیم در حال برگزاری است.

وی در این نشست با بیان اینکه اصولگرایان بعد از 9 جلسه به لیست نهایی 30 نفر رسیدند به تشریح فرآیند رسیدن به لیست نهایی پرداخت و با بیان این مطلب که در مرحله اول تهیه فهرست به یک جمع 190 نفره رسیدیم اظهار داشت: پس از بررسی‌های بیشتر 190 نفر تبدیل به 128 نفر و پس از انجام رای‌گیری به لیست 54 نفره رسیدیم و در مرحله دیگر نیز این تعداد به 45 نفر رسید و در نهایت ما با در نظر گرفتن تمامی جوانب و شاخص‌ها یک لیست 30 نفره ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه شایستگی صلاحیت کارآمدی تخصص مسئولیت تجربه و نوآوری معیار انتخاب ما بود؛ اظهار داشت: در لیست 9 نفر گرایش عمومی و عدم عضویت در تشکل خاص 7 نفر پایداری 6 نفر جبهه پیروان و 6 نفر ایثارگران و 2 نفر به دیگر گروه‌ها گرایش دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان همچنین با بیان اینکه تمایل شورای اتلاف اصولگراییان این است افرادی که در این فهرست هستند در دیگر فهرست‌های مشخص سیاسی نباشند درباره شعار انتخاباتی اصولگرایان اظهار داشت: شعار اصولگرایان در انتخابات معیشت امنیت و پیشرفت است.

وی تصریح کرد: کارگروهی که از سوی شورای مرکزی انتخاب شد بنا نداشت به احزاب و تشکل ها سهمیه بدهدو این تصمیم پیشینی نبود بلکه نتیجه پسینی بود.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان همچنین با بیان اینکه کسانی که نامشان در فهرست نیامده بهای جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت هستند، تاکید کرد: پیام ما به نامزدهای اصولگرایی که نامشان در فهرست نیامده این است با انصراف خود به رای آوری این لیست کمک کنند.

وی درباره تلاش برخی جریانات برای ایجاد خدشه به روند وحدت اصولگرایان نیز گفت:‌ تا قبل از حصول وحدت تخریب‌ها در جهت تفرقه بود و بعد وحدت به شکل دیگری ادامه دارد.

حداد عادل همچنین با بیان اینکه ما از همه اصولگرایان از جمله آقای لاریجانی دعوت کردیم اظهار داشت: نبود نماینده لاریجانی رد و نفی نمایندگانی که به ایشان گرایش ندارند نیست چراکه در فهرست موجود تعدادی از نمایندگان هستند که عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند و به لاریجانی گرایش دارند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه درباره چینش نامزدها کارگروه تبلیغات تصمیم می‌گیرد اظهار داشت:‌

سرلیستی و بقیه لیست فرقی ندارد و همه یکی هستیم.

حدادعادل افزود: امیدواریم هفتم اسفند ملت ایران با حضور باشکوه در یک انتخابات سالم، جلوه دیگری از مردم‌سالاری دینی را در جمهوری اسلامی ایران در مقابل چشم مردم جهان به نمایش بگذارند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: انتخابات فرصت مناسبی است که رقابت جناح‌ها ظاهر آن است اما باطن آن احساس هویت سیاسی در بین یک ملت است. احساس استقلال، احساس حاکمیت ملی و استمرار اراده ملی در بین ملتی است که نتیجه آن به مراتب از شکست یا پیروزی یک جناح بر جناح دیگر مهمتر است.

وی همچنین در ادامه این نشیت خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس اظهار داشت: اصولگرایان برای مجلس دهم یک برنامه با فصل‌های مختلف دارند که فصل اول آن اقتصادی و معیشتی است.