آخرین ساخته فرزاد موتمن تا امروز اتفاقات عجیب و غریب زیادی برایش رخ داده است. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» که به هیچ عنوان نتوانست رضایت منتقدان را جلب کند در جشنواره سی و چهارم و در میان ناباوری همگان بالاتر از بسیاری از فیلم‌های دیگر قرار گرفت و در پنج بخش مهم (بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر مکمل مرد و زن) نامزد دریافت سیمرغ شد که البته هیچ کدام را هم به دست نیاورد.

اما این فیلم که به گفته بسیاری از منتقدان حاشیه های تولید آن به خوبی تاثیرش را بر اثر پخش شده روی پرده گذاشته بود در روزهای پایانی فیلم‌برداری درگیر حاشیه مهم شد که آن حاشیه عدم حضور فریبرز عرب نیا سر صحنه بود. اتفاقی که گویا به این دلیل رخ داد که موعد قرارداد عرب نیا با تیم تولید به پایان رسیده و او حتی یک روز بیشتر از قرارداد خود هم حاضر به ماندن و رفتن جلوی دوربین این فیلم نشد. ضمن اینکه عرب‌نیا طلب قسط‌های مالی خود را کرده بود و به دلیل عدم پرداخت قسط‌ها حتی کار به توقیف فیلمبرداری هم کشیده شد

همین موضوع باعث شد سعید عصمتی سرمایه‌گذار این فیلم از عرب‌نیا به دلیل عدم حضورش جلوی دوربین شکایت کند و ادعای خسارت از او داشته باشد. این موضوع زمانی که به رسانه‌ها کشیده شد با واکنش تند عرب‌نیا مواجه شد. او اعلام کرد تا آخرین لحظه پای قراردادش بوده است و تاخیر و توقف‌ها به خاطر اختلاف عصمتی با عوامل فیلم بوده که در نهایت به شکایت 29 تن از آن‌‌ها، از جمله خود عرب‌نیا انجامیده است.

حدود دو ماه از این شکایت دو طرفه می‌گذرد و در این مدت خانه سینما مشغول رسیدگی به این پرونده بود که گویا بالاخره رسیدگی به این شکایت تمام شده است. حکم نهایی این پرونده که به امضای قاسم قلی‌پور رئیس هئیت داوری خانه سینما رسیده خبر از تبرئه شدن فریبرز عرب نیا می‌دهد. در متن این حکم که عرب‌نیا نسخه ای از آن را در اختیار ایسنا قرار داده آمده: «شکایت متقابل آقای فرزاد موتمن تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»(در مقام خواهان) مشعر بر عدم انجام وظیفه آقای عرب‌نیا (در مقام خوانده) و اعلام ضرورت حضور سه روز ایشان (آقای عرب نیا) در محل فیلمبرداری به دلیل بروز عوامل غیرقابل پیش‌بینی و بارندگی مداوم،با عنایت به شهادت مکتوب شاهدان متعدد که از عوامل اجرایی این فیلم بوده و به اجمال ، بروز مشکلات عدیده فیلم و تاخیرهای پدید آمده را ناشی از سوء مدیریت تولید و دخالت مستقیم عامل غیرمسئول و بی‌تجربه‌یی به عنوان تهیه‌کننده برشمرده و در عین حال صبوری ، همکاری و برخورد حرفه‌یی خواهان اولیه ( آقای عرب‌نیا) را تایید کرده‌اند، ازاین رو هیات داوری شکایت آقای موتمن به طرفیت آقای عرب‌نیا را به دلیل عدم قابلیت استماع در مواردی که پرونده از لحاظ شکلی ایراد دارد،مسموع نمی‌داند و رای به رد ادعای ایشان (خواهان اخیرالذکری) نسبت به کوتاهی و قصور این بازیگر در پروژه نام‌برده می‌دهد.»

جالب‌تر اینجاست که در بخش دیگری از این حکم فرزاد موتمن که نام او به عنوان تهیه‌کننده در فیلم آمده موظف به تسویه حساب باقی دستمزد و البته پرداخت خسارت به عرب‌نیا شده است. در این حکم عرب‌نیا نه تنها تبرئه شده بلکه در موارد متعدد تاکید شده که او در مقاطع مختف با همراهی کامل با گروه تولید برخورد کرده و کاملا استحقاق این را دارد که دستمزد خود را تا ریال آخر دریافت کند. البته این حکم تا 15 روز بعد از دریافت دو طرف قابل اعتراض یا تجدیدنظر خواهی بود.

حالا باید دید با برنده شدن عرب‌نیا در این شکایت و با توجه به این که برخی چهره‌های دیگر از جمله ژاله صامتی هم از مسائل مالی این فیلم و سرمایه‌گذار آن شاکی بودند سرنوشت موتمن که به عنوان تهیه کننده موظف به پرداخت همه معوقات خواهد بود چه می‌شود.