پیروزی بشار اسد غیر قابل توقف است

 روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی با استناد به محافل امنیتی در آلمان نوشت: بر اساس ارزیابی محافل امنیتی در آلمان با دخالت روسیه پیروزی بشار اسد در سوریه غیر قابل توقف است.

محافل امنیتی آلمان بر این باورند که دخالت روسیه به معنای تغییر روند به نفع دولت اسد است که روندی غیر قابل بازگشت است.

بر اساس این گزارش در سایه چندین ماه مبارزه برای تصرف دوباره شهر حلب که قابل پیش بینی است، مشروعیت دولت بشار اسد دوباره ایجاد شده و مقاومت مسلحانه در هم شکسته است.

دخالت نظامی مستقیم عربستان سعودی یا ترکیه در جبهه نیروهای مخالف اسد در این گزارش بعید ارزیابی شده است.

بر اساس اطلاعات محافل امنیتی در آلمان، روسیه استراتژی بلند مدتی را در سوریه دنبال می کند. بعد از پایداری دولت اسد در مناطق مهم غربی سوریه و تسلیم شدن مخالفان مسلح در عرض یک سال باید در مرحله دوم مبارزه با تروریسم داعش در شرق سوریه آغاز شود.

به گزارش این روزنامه آلمانی، روسیه تصمیم دارد حملات خود در سوریه را همچنان تشدید کند. بنابراین وزارت دفاع مسکو تاسیس یک پایگاه هوایی دوم در سوریه را در دستور کار دارد. قرار است تعداد جنگنده های روسی از 40 فروند به 120 افزایش یافته و سه برابر شود. تا به حال کرملین درباره این طرح ها تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

بر اساس گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، کرملین در برابر یک چالش جهانی قرار دارد و بر این باور است که داعش از سوریه به شمال آفریقا، آسیای مرکزی و افغانستان گسترش می یابد.

عملیات نظامی فعلی مسکو همچنین به عنوان تمرینی برای عملیات های ضد تروریستی آینده سوریه است.