پهن شدن تور خارجی برای مسافران نوروزی

 در حالی که کمتر از 40 روز به آغاز سال نو باقی نمانده اما از ماه‌ها پیش آژانس‌های مسافری تورهای خود را برای مسافران پهن کرده‌اند.

 

چند سالی می‌شود که به افزایش چشمگیر قیمت بلیت هواپیما، قطار و تور مسافرتی در ایام خاص عادت کرده‌ایم و گویی به یک قانون نانوشته تبدیل شده که در این روزها قیمت‌ها باید افزایش پیدا کند.

 

این بار نیز آزانس‌های مسافرتی با تبلیغات رنگارنگ به جذب مشتری اقدام می‌کنند و البته هستند کسانی که برای مسافرت به یک کشور اروپایی و یا حتی کشورهای همسایه میلیونی هزینه می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش برای سفر هفت روزه به هندوستان بسته به هتل انتخابی باید برای اقامت در یک اتاق دو تخته بین 3 تا 4 میلیون برای هر نفر هزینه کرد.

 

این در حالی است که برای چهار شب اقامت در رم و 4 شب اقامت در استانبول باید حداقل 8 میلیون تومان برای هر نفر در اتاق دو تخته پرداخت.

 

کشورهایی مانند چین نیز از قافله سفرهای نوروزی عقب نمانده و برای 9 شب سفر به چین برای هر نفر نزدیک به 7 میلیون تومان هزینه کرد.

 

بر اساس این گزارش سفر به مالدیو در ایام نوروز مشتریان خاص خود را دارد و برای اقامت هفت شب در مالدیو باید بین 6 تا 11 میلیون برای هر نفر در یک اتاق دو تخته هزینه کرد.

 

بر اساس این گزارش برای تور دبی و اقامت پنج شب در این کشور در ایام نوروز باید بین 2 تا 7 میلیون تومان و همچنین برای تور اندونزی نیز باید برای هفت شب اقامت در این کشور  6 تا 12 میلیون تومان هزینه کرد.

 

این گزارش می‌افزاید تورهای داخلی نیز از افزایش قیمت عقب نمانده و تور کیش 3 شب و 4 روز از 750 هزار تومان آغاز می‌شود و ممکن است این رقم میلیونی نیز شود البته سفر به مشهد نیز در نوروز بسیار پرطرفدار است و در این ایام قیمت تور افزایش می‌یابد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به افزایش سفر در ایام نوروز بهتر است قیمت تورهای گردشگری داخلی متعادل شود تا شاهد خروج ارز از کشور برای سفر به کشورهای همسایه و یا اروپایی نباشیم.