یکی از فرمانده‌هان یگان ویژه «صقور الصحراء» ارتش سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش ترکیه نیمه شب گذشته مواضع ارتش را در روستای «عالیه» واقع در استان «لاذقیه» هدف قرار دادند.

این دومین بار است که طی دو هفته گذشته ترکیه مواضعی در خاک سوریه در شمال استان لاذقیه را در کمک به گروه‌های تروریستی هدف قرار می‌دهد.

این فرمانده سوری به منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس گفت که در جریان این عملیات «خوشبختانه هیچ یک از نیروهای سوری آسیب ندید».

به گزارش فارس، عناصر تروریستی نیز از اواخر هفته پیش تا روز گذشته حملاتی را برای تصرف روستای عالیه انجام دادند که تاکنون با شکست مواجه شدند.

محور مقاومت کنترل روستاها و ارتفاعات زیادی را در لاذقیه به دست گرفت

بنا بر این گزارش، چرایی دخالت مستقیم ترکیه در عملیات جاری در شمال لاذقیه پس از آن روشن می‌شود که موفقیت‌های ارتش سوریه در این منطقه دیده شود.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه پیشروی‌ در شمال استان لاذقیه و در محور جنوبی و جنوب غربی شهرک کنسبا، موفق شدند مناطق «رویسه خندق بلاط»، «رویسه جرد الشوک»، «رویسه حریقه سلیمان» و «رویسه قطیلبه حوکه»، و کوهستان «السویدیه» و روستای «کفرته» و ارتفاعات 545 و نقطه 846 را پاکسازی و مواضع خود را تثبیت کنند.

به گزارش فارس، نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند بخش زیادی از «جبل الروس» را آزاد و خود را برای اشراف کامل بر شهرک راهبردی «کنسبا» آماده کنند.

شهرک کنسبا از آخرین مقرهای تروریست‌ها در جبل الترکمان در شمال لاذقیه است. در صورت موفقیت ارتش و مقاومت به تصرف آن در روزهای آینده باید منتظر بود تا ارتش سوریه کل استان لاذقیه را منطقه امن اعلام کند.