عربستان سعودی ارتش ندارد

 «عمر اوسی» نماینده مجلس ملی سوریه و عضو هیات مذاکره کننده دولت این کشور در مذاکرات ژنو اظهار داشت که عربستان ارتش منظمی در اختیار ندارد اما مزدورانی را برای جنگ در سوریه در کنار ترک ها جمع آوری خواهد کرد.

عمر اوسی احتمال داد که ترکیه پس از دریافت چراغ سبز از ناتو حمله زمینی را به مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه که در طول مرزهای ترکیه امتداد دارد انجام دهد.

به گفته وی رژیم سعودی با ارسال نیروهایی به سوریه که ممکن است آنها را از ماداگاسکار، موریتانی، سودان، جیبوتی و برخی از مزدوران عرب با عنوان ارتش عربستان جمع آوری کند به ارتش ترکیه در این مسیر کمک خواهد کرد.

این نماینده پارلمان سوریه در گفتگوی اختصاصی با شبکه روسیا الیوم تاکید کرد که طرح آنکارا برای ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه ارتباطی با موضوع آوارگان سوری ندارد.

عمر اوسی تصریح کرد که نیروهای کرد در صورت دخالت ریاض با نیروهای سعودی مقابله خواهند کرد و پ.ک.ک به فعالیت های نظامی خود برای شکست نیروهای ترکیه خواهد افزود.

وی در خصوص تلاش های مداوم ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه و ادعاهای رژیم سعودی درباره ارسال نیرو برای مقابله با داعش در سوریه از طریق مرزهای ترکیه، به هم پیمان دمشق یعنی روسیه که سامانه های دفاعی «اس ۳۰۰» و «اس ۴۰۰» را برای تامین امنیت هوایی سوریه مستقر نموده است، اشاره نمود.