جوسازی رسانه‌های معاند برای سقوط صنعا

امپراطوری رسانه‌ای آمریکا و شیخ‌نشین‌های خلیج فارس با تلاش برای فریب افکار عمومی ملت مقاوم یمن از نبرد «فَرضَه نِهْم» در شمال شرق استان صنعا، به عنوان نبرد تعیین کننده برای سقوط صنعا نام می‌برند.

مزدوران عربستان و طرفداران منصور هادی 2 روز پیش پایگاه نظامی «فَرضَه نِهْم» در استان مارب یمن را به تصرف در آوردند.

 

رسانه‌های معاند یمن اینگونه القا کرده‌اند که منطقه فرضة نهم از دروازه‌های ورودی مهم صنعا پایتخت یمن به شمار می‌رود و در صورت سقوط این منطقه مناطق «ارحب» و «بنی الحارث» در شمال صنعا نیز سقوط می‌کند که در این صورت پایتخت یمن در تیرس عناصر منصور هادی و مزدوران سعودی قرار خواهد گرفت تا روحیه رزمندگان و ملت یمن را برای مقاومت تضعیف کنند.

جنگنده‌های رژیم سعودی در مدت اخیر بیش از یکصد بار منطقه نهم در صنعا را بمباران کردند که در این بمباران زنان و کودکان زیادی کشته شدند.

عناصر منصور هادی نیز در جریان درگیری با نیروهای یمنی خسارات های زیادی به منطقه نهم وارد کردند.

همانگونه که در زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها، رسانه‌های آمریکایی یا وابسته به شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس توانستند شهروندان عراقی را این گونه قانع کرده و به آنها القا کنند که نبرد فرودگاه بغداد، نبرد تعیین کننده بغداد است و به محض سقوط فرودگاه بغداد بغداد نیز بدون درگیری سقوط کرد.

اما در یمن همانگونه که «عبدالملک بدر الدین الحوثی» فرمانده بزرگ انصارالله تاکید کرد: «اوضاع در یمن این گونه رقم نخواهد خورد و خواب متجاوزان تعبیر نخواهد شد».

شهروندان یمنی نبرد در فرضه نهم را یکی از صدها جبهه مقاومت و ثبات و پایداری رزمندگان یمنی دانسته و اطمینان دارند که حوادث در آنجا و دیگر مناطق آنگونه که امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی نشان می‌دهد، نیست.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دروازه‌های شهر مأرب نزدیک شده‌اند و تنها پانزده کیلومتر تا این شهر فاصله دارند و به زودی منطقه راهبردی باب المندب را تحت سیطره کامل خود خواهند گرفت.

رزمندگان یمنی با پیشروی‌های روزانه خود در جبهه‌های مختلف نبرد ده‌ها شهر و روستا و همچنین مواضعی نظامی در خاک عربستان را تحت سیطره خود گرفته‌اند بنابراین قدرت آنها برای حفاظت از صنعا بیش از متجاوزان و مزدوران یمنی است که قصد تعرض به آن را داشته باشند.

این در حالی است که استان‌های مختلف یمن طی روزهای اخیر شاهد برگزاری نشست‌های قبایل یمنی در محکومیت تجاوز ائتلاف عربی و حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی بوده است.

بزرگان و شخصیت‌های قبایل شرکت کننده در این نشست‌ها بر حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی تاکید کردند و مقامات یمنی هم بر آمادگی خود برای کمک بیش‌تر به قبایل در مبارزه با مزدوران سعودی تاکید کردند.

یک منبع محلی یمن به خبرنگار فارس گفت: اعضای قبیله «حی الامناء» شهر الوحده در استان صنعا و همچنین مردم «عزله بنی قیس» از قبیله بنی مطر هر کدام 2 کاروان حامل غذا و دارو و پتو و لباس‌های زمستانی برای کمک به رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های نبرد برای دفاع از حاکمیت کشور و شرافت مردمانش فرستاده و قول دادند که در کنار کمک‌های مادی کاروانی از مبارزان این قبایل به زودی به صفوف رزمندگان یمنی ملحق خواهند شد.

علاوه بر این مردم شهر «اللحیه» در استان الحدیده در غرب یمن ضمن برپایی تجمعی اعتراضی به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی علیه کشورشان کاروانی حامل آذوقه را برای کمک به رزمندگان ارتش  کمیته‌های مردمی تقدیم کردند.

در بیانیه شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی آمده است: در حمایت از دلاورمردان ارتش و کمیته‌های مردمی برای دفاع در برابر نیروهای متجاوز و اشغالگر برای رسیدن به آزادی و استقلال کاروانهای کمک‌رسانی بیشتری به سوی جبهه‌های نبرد حرکت خواهد کرد در راه است.

از سوی دیگر علما و شخصیت‌های برجسته شهر «صفعان» در استان صنعا نیز دیروز شنبه با برپایی تجمع اعتراضی ضمن شریک خواندن آمریکا در تجاوز عربستان علیه یمن آمادگی خود را برای هر گونه حمایتی از رزمندگان یمنی تا آزادسازی وجب به وجب از خاک کشورشان اعلام کردند.

قبایل ساکن شهر «کحلان الشرف» در استان حجه یمن نیز دیروز (شنبه) با برپایی نشست بزرگ قبیله‌ای آمادگی خود را برای مقابله با تجاوز عربستان و اجرایی کردن گزینه‌های راهبردی اعلام کردند.

شهر «الشاهل» استان حجه نیز شاهد برپایی تجمع اعتراضی مردم این شهر در محکومیت جنایات دشمن سعودی-آمریکایی و سکوت جامعه بین‌المللی در برابر جنایات آنان بود.