جزئیات تازه از قرارداد نفتی با توتال

رکن‌الدین جوادی با اعلام اینکه با صادرات اولین محموله نفت خام ایران به اروپا پس از پنج سال، فصل جدیدی در صنعت نفت ایران آغاز شده است  از آغاز صادرات و از سرگیری معاملات نفتی ایران با شرکت توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و یک پالایشگاه اسپانیایی خبر داد و گفت: تاکنون با توتال فرانسه برای صادرات روزانه 160 تا 180 هزار بشکه نفت خام به توافق رسیده‌ایم.

معاون وزیر نفت در خصوص قرارداد فروش نفت ایران به توتال فرانسه، بیان کرد: قرارداد فروش نفت به توتال به صورت evergreen امضا شده است، تاکید کرد: به عبارت دیگر قرارداد فروش نفت بین شرکت ملی نفت ایران و توتال فرانسه پس از یک سال تا زمانی که طرفین آن را لغو نکنند به طور مستمر تمدید می‌شود.

وی توضیح داد: تاکنون افزایش 400 هزار بشکه در روز تولید نفت خام در مرحله اول پسا تحریم محقق شده و به زودی ظرفیت تولید روزانه نفت خام ایران حدود 200 هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد.

پیش از این جوادی؛ معاون وزیر نفت درباره فروش اولین محموله نفت به توتال فرانسه گفته بود: تا 24 ساعت آینده 4 میلیون بشکه نفت ایران در نفتکش‌های تحت اجاره سه شرکت روسی، فرانسوی و اسپانیایی بارگیری می‌شود.