به نظر می رسد داشتن بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده، جزیره های مصنوعی به شکل نخل، پرسرعت ترین ترن هوایی جهان و بلندترین ساختمان دست ساز توسط بشر برای شهروندان اماراتی جذابیت خود را از دست داده است و دیگر نمی تواند برای آنها شادی آور باشد. از سوی دیگر به نظر می رسد صبر و شکیبایی مردم این کشور کوچک اما پولدار شیخ نشین نیز کم شده است به طوری که «شیخ محمدبن راشد آل مکتوم» حاکم دبی و نخست وزیر این کشور در توییتر خود اعلام کرد که قرار است وزارت خانه شادی و وزارت خانه صبر و شکیبایی به کابینه دولت اضافه شود . او این تصمیم را یک تغییر و تحول اساسی در سازماندهی دولت در ۴۴ سال گذشته اعلام کرد.

حاکمان عربی این کشور ادعا می کنند که رکورد بیشترین تعداد آدم که همزمان دست هایشان را باهم می شویند از آن آنهاست. همچنین رکورد بیشترین افرادی که همزمان باهم غلات می خورند و یا سر یک میز صبحانه نیز نشستند نیز در این کشور به ثبت رسیده است. حالا این رکوردهای عجیب و غریب مایه فخر برخی از حاکمان این کشور است.

«عبدالخالق عبدالله» دانشمند علوم سیاسی اماراتی معتقد است که دولت امکانات اساسی را مانند «آموزش» و «سلامتی» ارائه داده است و حالا ما باید برای اهداف و نیازهای بالاتر تلاش کند.

اما این اقدام دولت امارات متحده نتوانسته همه را متقاعد کند. نیکلاس مک گین یک پژوهشگر دیده بان حقوق بشر معتقد است با همه این شرایط و اقدامات، کشور در دست یک خانواده سلطنتی است که منتخب هیچ گروهی از مردم نیستند و اگر کسی از آنها انتقاد کند و یا در فعالیت های سیاسی شرکت کند  محاکمه و زندانی می شود. آقای مک گین می گوید: « شما در این کشور می توانید خوشحال باشید و شادی کنید فقط تا زمانی که دهان خود را نگه دارید. این یک قرارداد اجتماعی در امارات است.»

اقتصاد فعال و آزادی مهاجرت در امارات مانند آهنربا بسیاری از استعدادهای مختلف دیگر کشورهای منطقه را به خود جذب می کند. بسیاری از شهروندان سوری، عراقی، مصری که کشورهایشان درگیر تشنج های داخلی است با آمدن به این کشور تلاش می کنند محیط بهتر و شادتری را برای زندگی تجربه کنند. اما معلوم نیست امکانات این کشور شامل حال مهاجرین و قشر ضعیف و کارگر جامعه نیز می شود؟ یا این وزارت خانه جدید فقط قرار است امکانات گسترده تر بیشتری را برای قشر مرفه و پولدار جامعه این کشور فراهم کند؟

حالا باید دید با این تغییرات اماراتی ها از این به بعد چقدر خوشحال تر خواهند بود و تا چه میزان به صبر شکیبایی‌شان اضافه می شود.