به نقل از المنار، مناطق مختلف بحرین امروز شاهد اعتصاب، تظاهرات در پنجمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه بود.

مردم بحرین در حالی امروز به خیابانها آمدند که رژیم آل خلیفه تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ کرده بود.

نیروهای امنیتی بحرین که به طور گسترده در مناطق مختلف مستقر شده بودند، به منظور متفرق کردن تظاهرات کنندگان به سمت معترضان گلوله های ساچمه ای شلیک کردند که در پی این امر، تعدادی از آنها زخمی شدند.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین همچنین به طور گسترده تظاهرات و راهپیمایی های مردم را با استفاده از گازهای اشک آور سرکوب کردند و تعدادی از شهروندان از جمله کودکان را بازداشت کردند.

همچنین درگیری هایی نیز بین نیروهای رژیم آل خلیفه و تظاهرات کنندگان در منطقه بوصبیع و الشاخوره در غرب منامه گزارش شد.

«جمیل کاظم» رئیس شورای جمعیت ملی الوفاق بحرین گفت که معارضان به خواسته های مردم پایبند هستد و هرگز از این خواسته ها عقب نشینی نمی کنند و شکست نخواهند خورد. ما به مردم می گوییم که به پیگیری تحقق خواسته هایشان ادامه دهند و مقاومت کنند، خداوند آنها را یاری می کند و آنچه به دنبال آن هستند دیر یا زود محقق خواهد شد.

رئیس شورای الوفاق گفت که سالروز انقلاب 14 فوریه سالروزی است برای تاکید بر خواسته های دموکراتیکی که به خاطر آن ملت بحرین، حرکت گسترده خود را آغاز کرد.

وی همچنین تاکید کرد که این حرکت مردمی بی سابقه که در تاریخ سیاسی بحرین بی سابقه بوده است از 5 سال قبل تاکنون همچنان به  اشکال مختلف موجود است.

این دلالتی آشکار است که این ملت به خواستهای بر حق خود پایبندند هرچه چالشها باشد.

«یوسف ربیع» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز به شبکه المنار گفت که ملت بحرین بعد از 5 سال علی رغم سرکوب و پر شدن زندانها از 4 هزار زندانی مصمم به ادامه مقاومت غیر نظامی در راستای احقاق حقوق خود است.

وی تاکید کرد ملت بحرین ایمان دارد که احقاق حقوق نیاز به روحی بلند دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن و سایر کشورها را به خدمت گرفته است.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی آنها را به زندانهای طولانی‌مدت محکوم کرده است.