میثاق نامه ای که از سوی برخی افراد در حال فراموشی است

گروه سیاسی- اصولگرایان برای رسیدن به وحدت و ارائه لیست واحد در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مدتها پیش ائتلافی تحت عنوان «ائتلاف اصولگرایان» با 22 عضو از تشکل های مختلف اصولگرایی تشکیل داده و میثاق نامه ای را تهیه و امضا کردند.

 

به گزارش افکارخبر،با نزدیک شدن به انتخابات هفتم اسفند، ائتلاف اصولگرایان از نامزدها خواست تا با حضور در نشست هم‌اندیشی شورای مرکزی این ائتلاف میثاق نامه تهیه شده را امضا کنند.

 

این نشست در سی ام دی ماه برگزار شد که حدود 200 نفر از نامزدهای اصولگرای تهران حضور یافتند.

برای تعیین لیست 30 نفره از این افراد خواسته شده تا سوابق اجرایی و علمی خود را ارئه دهند.

یکی از موارد اصلی مطرح شده در نشست این بود که از داوطلبان خواسته شد میثاق نامه را باید رعایت و همه داوطلبان به نظر شورای مرکزی اصولگرایان پایبند باشند.

یکی از موارد مهم میثاق نامه این بود که چنانچه بعد از تصمیم نهایی شورای مرکزی و اعلام 30 نامزد ائتلاف برای تهران، همه باید از این لیست حمایت کرده و افرادی که در لیست قرار نگرفته از ادامه فعالیت انتخاباتی انصراف داده و ضمن تلاش برای پیروزی لیست نهایی، در هیچ لیست دیگری قرار نگیرند.

بعد از شروع بکار بررسی سوابق نامزدها و جلسات متعدد، در نهایت 30 نفر از نامزدهای اصولگرایان نهایی و اعلام شد و نوبتب اجرای میثاق نامه رسید.

اما در ادامه روند، برخی نسبت به نحوه تعیین 30 نفر معترض بوده و از قرار نگرفتن خود در لیست نظرات دیگری داشتند.

این افراد تا کنون انصراف نداده و بر اساس اطلاع خبرنگار افکارخبر، به رغم آنکه میثاق نامه را امضا کردند و باید انصراف دهند، اما همچنان در تکاپوی فعالیت انتخاباتی هستند.

میثاق نامه

اما در این میان برخی از انصراف خود خبر دادند.

ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد در مجلس نهم که برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده‌ بود، بعد از اعلام لیست 30 نفر گفت: من خود را متعهد می‌دانم که در حمایت از وحدت اصولگرایان از حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف دهم.

در همین راستا دهمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان پنج شنبه شب به ریاست آیت الله موحدی کرمانی برگزارشد که در این جلسه ضمن تشکر از کسانی که با درک شرایط موجود انصراف دادند از دیگر نامزدهای اصولگرایی که درلیست نیستند خواسته شد تا به نفع لیست واحد تهران انصراف دهند.