نکاتی درباره ثبت‌نام در کنکور ۹۵

داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. ثبت‌نام هر فرد زمانی تکمیل می‌شود که در مراحل ثبت‌نام از سیستم شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام 16 رقمی دریافت کنند.

برخی داوطلبان برای ثبت‌نام و پرداخت الکترونیک هزینه با مشکل مواجه شده‌اند که باید به این موارد توجه داشته باشند:

داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 18 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در پذیرش، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

داوطلبان در این مرحله باید دقت داشته باشند که هنگام مراجعه به درگاه الکترونیک بانک و واریز هزینه ثبت‌نام در زمان تعیین شده که در بالای صفحه قابل مشاهده است، کار واریز وجه را به اتمام برسانند چرا که در صورت اتمام زمان و عدم دریافت سریال مربوطه قادر به تکمیل فرایند ثبت‌نام نخواهند بود و این در حالی استکه هزینه ثبت‌نام را نیز پرداخت کرده‌اند.

در آزمون سراسری سال 95  به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی که علاقمند به شرکت در گروه هنر هستند اجازه داده می شود در این گروه نیز ثبت نام کنند و با پرداخت 18 هزار تومان دیگر متقاضی شرکت در آزمون این گروه شوند.

همچنین در آزمون سراسری سال 95 به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر که علاقمند به شرکت در گروه زبان‌های خارجی هستند اجازه داده می‌شود در این گروه نیز ثبت‌نام کنند و با پرداخت 18 هزار تومان دیگر متقاضی شرکت در آزمون این گروه شوند.

داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های غیردولتی باید نسبت به پرداخت مبلغ9 هزار و 200 تومان دیگر به عنوان وجه ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سجش اقدام کنند.