شهرداری آماده حمایت از استقلال و پرسپولیس است

محمدباقر قالیباف در مراسم بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی امام رضا(ع) و شهید کاظمی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: من نمی‌خواهم در اینجا گزارش کار بدهم و نمی‌خواهم از تلاش‌ها و زحمات شهرداری و شورای شهر و چه نیازهای اجتماعی و ضرورت شادابی و نشاط صحبت کنم، اما همه این مسائل در دهه گذشته در شهر تهران ما را به این نقطه رساند که چه شهروندی که از امکانات مالی برخوردار است و چه اشخاصی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند، حتی بدون سوار شدن به ماشین، حتماً می‌توانند به یک محل ورزشی دست پیدا کنند.

وی افزود: این اتفاق امروز رخ داده و نزدیک به 800 زمین چمن برای فوتبال آماده شده و تعداد زیادی از سالن‌های کشتی نیز به بهره‌برداری رسیده است. مطمئناً ورزشی نبوده که ما برای استفاده عموم مردم به خصوص در تهران از طرف ما توجهی به آن نشود. اساس کار شهرداری، توجه به ورزش همگانی و عمومی است.

قالیباف تأکید کرد: براساس همین سیاست، از 7 سال قبل به این نتیجه رسیدیم که زمین‌های خاکی را تبدیل به چمن کنیم و علاوه بر ورزشگاه یکصدهزار نفری حس کردیم که جای ورزشگاه‌های 10 تا 15 هزار نفری در تهران خالی است. این مسئله با حمایت ورزشکاران خوب ما در شورای شهر پیش رفت و خوشبختانه اولویت ما به مناطق کم‌برخوردار شهر تهران بود. ما روی جنوب شهر اولویت گذاشته بودیم و وقتی صحبت‌های پیشکسوتان و مصاحبه‌های آنها را می‌بینیم، متوجه شده‌ام که عمدتاً از زمین‌های خاکی جنوب شهر در فوتبال کشور تاریخ‌ساز شده‌اند. ما باید در جنوب شهر به کمک آنها برویم تا جوانان ما در آینده افتخارآفرین شوند.

شهردار تهران تأکید کرد: این دو ورزشگاه با این اولویت ساخته شده و به تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال اهدا شد و مطمئناً خستگی از تن آنهایی که این دو ورزشگاه را ساختند درمی‌آید، البته به این شکل که روزی این دو باشگاه تیم‌هایشان در این دو ورزشگاه تمرین و بازی کنند. من به همه کسانی که این دو استادیوم را ساختند خداقوت می‌گویم و از همه آنها کمال تشکر را دارم.

به گزارش فارس، قالیباف تأکید کرد: ورزش یک پدیده اجتماعی و مردمی است و باید اجتماعی هم اداره شود. همه کسانی که با انتخاب شما و مردم و فرصت‌هایی که شما دراختیار آنها گذاشتید و به خصوص شهدا و امام شهدا، به گونه‌ای پیش برویم که از این فرصتی که دراختیارمان است، بیشترین استفاده را ببریم و این باشگاه‌ها هم باید حرفه‌ای باشند و هم مردمی.

وی ادامه داد: امروز می‌خواهم بگویم شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی است و نهادی که وابسته به مردم است، آماده است تا این دو تیم محبوب شهر تهران را که طرفداران زیادی دارد، حمایت کند و در این مسیر هر کاری که بتوانیم انجام دهیم، آن را پیاده خواهیم کرد. استقلال و پرسپولیس نه در کشور، بلکه در آسیا و جهان ان شاءالله بدرخشد.