علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت اخیراً طی گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:‌

 

 

*خرّم، دو سال قبل و چند ماه پس از محرز شدن بی‌دستاوردی توافق موقت ژنو (که میان دولت و کشورهای 1+5 منعقد شد) نیز طی یادداشتی رسانه‌ای پای «تفکرات بانفوذ»! را در توجیه آن بی‌دستاوردی‌ها به میان کشید و نوشت:

«ظرف 10 ماه آثار موفقیت‌های سیاست‌های خارجی در اقتصاد، صنعت و اوضاع اجتماعی پدید آمد و اگرچه با "اعمال نفوذ برخی تفکرات" دامنه این موفقیت‌ها نتوانست وسعت یابد»!

این فرد همچنین در جریان توافق سیاسی لوزان در ابتدای سال 94 نیز در یک روز، 3 سرمقاله در سه روزنامه اصلاح‌طلب برای مدح این توافق نوشت.

توافقی که البته پس از آن هم تحریم شدیم و از جانب مسئولان عنوان شد که تحریم‌های جدید، باز هم خلاف روح توافق هستند...

لازم به یادآوری است که غیر از خرّم، اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی و ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی دولت نیز طی هفته‌های اخیر از وجود «آن عده» و «دست‌های پنهانی» خبر داده‌اند که نمی‌گذارند دستاوردهای برجام برای مردم آشکار شود!

تمام چهره‌های اشاره شده اما بیان نمی‌کنند که اولاً این کدام عده، کدام دست‌ها و کدام تفکرات هستند که از دولت قوی‌تر هستند و کسی جلودار آنها نیست و ثانیاً آیا همین عده بودند که خبر نادرست «عبور از رکود» و «باز شدن یک‌هزار ال‌سی در روز تعطیل» را به دست رئیس‌جمهور روحانی دادند یا اینکه پای حقایق دیگری در میان است؟!

 

***