کاهش تعداد صندوق‌های اخذ رای سیار

علی اکبر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران درباره آخرین اخبار انتخابات و انصراف برخی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده درمورد داوطلبان انتخابات، یک نفر از حضور در  انتخابات مجلس خبرگان رهبری انصراف داد، 3 داوطلب هم به سایر نقاط منتقل شدند، بنابراین تعداد 33 داوطلبی که در اطلاعیه اول منتشر کرده‌ایم به 29 نفر کاهش پیدا کرده است و آگهی انتخابات را ما بر همین اساس برای حوزه انتخابیه صادر کرده‌ایم.

وی همچنین درباره تعداد ناظران در انتخابات این دوره گفت: این موضوع مربوط به تصمیمات هیئت نظارت بر انتخابات است، اما به نظر می‌رسد که برای هر صندوق رای 3 یا 4 ناظر و حتی در مواردی قرار شده است  که 5 ناظر منسوب کنیم.

ناصر بخت ادامه داد: بر اساس قانون، هیئت‌های نظارت شهرستان می‌تواند برای هر صندوق رای ناظر یا ناظرینی را تعیین کنند و قانون هیچ اجباری برای تعداد ناظرین انتخاباتی تعینن نکرده و و این موضوع بستگی به تشخیص هیئت نظارت دارد.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار تهران درباره تعداد صندوق‌های رای در تهران، گفت: تهران به همراه 15 شهرستان که در حوزه استان تهران قرار دارند در انتخابات خبرگان رهبری تهران بعنوان حوزه اصلی این ده فرمانداری تلقی می‌شود لذا برای انتخابات خبرگان رهبری در استان تهران شش هزار و 102 صندوق رای در نظر گرفته شده است.

 

وی درباره دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حوزه انتخابیه ری، تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که تهران بعنوان مرکزحوزه انتخابیه این شهیرستان ها است که در مجموع 4هزار و 605 صندوق را برای اخذ  رأی مردم در نظر گرفته است.

ناصر بخت ادامه داد: اما اگر بخواهیم درباره شهرستان تهران صحبت بکنیم که شامل بخشداری "آفتاب" و "کن" می‌شود ما سه هزار و 528 صندوق داریم که کار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را انجام می‌دهد، از این 3 هزار و 528 صندوق، 283 عددشان سیار است که این نشان می‌دهد تعداد صندوق‌های سیار نسبت به دوره قبلی کمتر شده است.

ناصربخت درباره تغییرات دیگری که در صندوق‌های سیار رخ داده است، گفت: صندوق‌های سیار در این دوره مسیرهای مشخصی را برای حرکت خواهند داشت، در دوره‌های گذشته صندوق‌ها در سطح شهر می‌چرخیدند و آرای مردم را جمع می‌کردند، اما در این دوره مسیرها با ساعت‌های مشخص برای صندوق‌های سیار تعریف شده است، این موضوع از بسیاری از تخلفاتی که ممکن بود انجام شود، جلوگیری می‌کند.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار تهران درباره تمهیدات اندیشیده شده برای حفظ امنیت انتخابات گفت: اولویت اول ما اجرای قانون بوده ما موظف هستیم، بی‌طرفی را رعایت کنیم تا انتخابات صحیح برگزار شود اولویت بعدی حضور حداکثری مردم در انتخابات است چراکه این موضوع فرموده رهبر معظم انقلاب بوده و ما نه تنها بعنوان مسئولان اجرایی کشور بلکه به عنوان یک ایرانی وظیفه داریم در برگزاری صحیح این انتخابات کوشش کنیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با حضور حداکثری مردم، جلسات متعددی را با احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، برگزار کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر توانستیم بستر فعالیت‌های قانونی، احزاب و گروه‌ها را فراهم سازیم، خوشبختانه تا این لحظه تمامی مراسم‌ها و تجمع‌های سیاسی بدون هیچ مانعی تشکیل شده است و امنیت کامل داشته در روز هفتم اسفند ماه نیروی انتظامی امنیت کامل انتخابات را فراهم خواهد کرد.

ناصر بخت اظهار کرد: ما برای جلوگیری از تخلفات تبلیغاتی در انتخابات کارگروه امحا را تشکیل دادیم، این کارگروه تحت مدیریت و فرمانداری تهران، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است تا با تخلفات انتخاباتی به صورت قاطع برخورد کند، ازداوطلبان انتخاباتی می‌خواهم قانون را رعایت کرده تا مشکلی پیش نیاید.