حسن ربیعی با اشاره به سفر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به سوریه گفت: حجت الاسلام و المسلمین محمدی به دعوت همتای سوری خود در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت و گو با مسئولان سوری و بررسی زمینه‌های همکاری های مشترک عازم این کشور شد.

وی با اشاره به برنامه‌های رئیس سازمان اوقاف در این سفر تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین محمدی صبح دوشنبه 26 بهمن ماه در جلسه‌ای با حضور رؤسای نهادهای جمهوری اسلامی ایران شرکت می کند و پس از آن با حضور در جامعه المصطفی العالمیه در جمع اساتید و طلاب این موسسه به سخنرانی می پردازد.

ربیعی دیدار با «محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف کشور سوریه را برنامه دیگر اولین روز سفر رئیس سازمان اوقاف برشمرد و افزود : همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدی پیش از ظهر دوشنبه 26 بهمن ماه با وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در دمشق دیدار و گفتگو می‌کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: دیدار با محمد جهاد اللحام ، رئیس مجلس الشعب سوریه و همچنین دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله نظام ، رهبر شیعیان سوریه و تولیت حرم مطهر حضرت رقیه(س) از دیگر برنامه های رئیس سازمان اوقاف در روز نخست این سفر است.

وی با اشاره به اینکه در صبح روز سه شنبه 27 بهمن ماه، رئیس سازمان اوقاف ، دیداری با رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) خواهد داشت، تصریح کرد: بازدید از مؤسسه فتح اسلامی دمشق و دیدار با رئیس این موسسه دکتر شیخ حسام الدین فرفور و همچنین دیدار با شیخ «احمد بدرالدین حسون» ، مفتی اعظم سوریه برنامه های عصر روز سه شنبه 27 بهمن ماه خواهد بود.

ربیعی با اشاره به اینکه صبح روز چهارشنبه 28 بهمن ماه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عازم بیروت خواهد شد، گفت: دیدار با مقامات بلند پایه کشور لبنان و برگزاری نشست با بسیج دانشجویی حزب الله لبنان از جمله برنامه های حجت الاسلام محمدی در سفر یک‌روزه به لبنان خواهد بود.