رئیس جمهوری غنا:پیشرفت های ایران شگفت آور است

جان درامانی ماهاما رئیس جمهوری غنا عصر دوشنبه در جریان بازدید ازگروه صنعتی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم به فناوری ها و نوآوری های فراوانی دست یافته است.

وی تصریح کرد: غنا نیاز به امکانات بسیاری دارد، به ویژه در زمینه تولید برق که می توانیم استفاده های بسیاری زیادی داشته باشیم.

رئیس جمهوری غنا گفت: در بازدیدی که از گروه صنعتی مپنا داشتیم، اگر بخواهیم در یک جمله بگویم، از فناوری های موجود و تولیدات آن تحت تاثیر قرار گرفتیم.

جان درامانی ماهاما همچنین خاطرنشان کرد: دیروز با رئیس جمهوری ایران آقای روحانی دیدار داشتیم و در خصوص همکاری های فیمابین جمهوری غنا و گروه صنعتی مپنا هم صحبت به میان آمد.

رئیس جمهوری غنا همچنین تصریح کرد: منافع دو کشور در گسترش همکاری ها است و به دنبال برقراری این همکاری ها هستیم.

جان درامانی ماهاما رئیس جمهوری غنا عصر دوشنبه با حضور در گروه صنعتی مپبنا به همراه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و عباس علی آبادی مدیرعامل این گروه صنعتی مپنا از بخش های مختلف آن دیدن کرد.

در جریان این دیدار، رئیس جمهوری غنی از گروه صنعتی مپنا از بخش تولید توربین گازی و شرکت پارس ژنراتور دیدن کرد و توضیحات لازم در خصوص نحوه فعالیت این گروه بزرگ صنعتی و ظرفیت ها و تولیدهای این شرکت ارائه شد.

رئیس جمهوری غنا که شامگاه شنبه وارد تهران شده، روز یکشنبه مورد استقبال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و دو طرف گفت وگوهای مشترک را برگزار کردند.

جان درامانی ماهاما همچنین روز یکشنبه به دیدار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت. 

نشست همکاری های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا نیز صبح دوشنبه با حضور رئیس جمهوری و شماری از وزیران این کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این نشست جان درامانی ماهاما رئیس جمهوری غنا، هانا اس تته وزیر امورخارجه و همگرایی منطقه ای این کشور و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات نفت و فرآورده های نفتی به غنا خبر داد و گفت: یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور امضا می شود.

 
رئیس جمهوری غنا در این دیدارها خواستار همکاری جمهوری اسلامی ایران با این کشور برای احداث پالایشگاه در کشورش شد.