سید پرویز فتاح در حاشیه همایش تخصصی حمایت و سلامت خانواده در جمع خبرنگاران در خصوص عیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درسال‌های گذشته به این شکل بود که به میزان مستمری ماهانه به مددجویان عیدی پرداخت می‌شد و امسال نیز رقم عیدی مانند سال‌های گذشته خواهد بود.

وی تصریح کرد: روز گذشته سازمان مدیریت و برنامه تخصیص‌ها را به کمیته امداد داده است و مشخص گردید که عیدی مددجویان در بهمن ماه پرداخت نخواهد شدو دولت به همین دلیل ترجیح داد عیدی مددجویان با مستمری اسفند ماه پرداخت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: میزان کل مبلغ تخصیص یافته برای عیدی مددجویان 107 میلیارد تومان خواهد بود و امیدواریم با عنایت دولت عیدی مددجویان اسفند ماه پرداخت شود.

فتاح همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره افزایش مبلغ مستمری مددجویان درسال آینده تصریح کرد: همانطور که امروز معاون وزیر رفاه به عنوان نماینده دولت در همایش حضور داشت و اعلام کرد بودجه پیشنهادی دولت به مجلس برای کمیته امداد 7 درصد رشد داشته است که در داخل این 7 درصد رشد 12 درصدی حقوق کارمندان لحاظ شده است و بنابراین مستمری مددجویان افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: حدود 2 هفته قبل نامه‌ای را به معاون اول رئیس جمهور نوشتم و خوشبختانه وی به آقای نوبخت دستور دارد که بودجه کمیته امداد از 7 درصد تا 12 درصد افزایش یابد اما چون بودجه از رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده بود دولت نمی‌توانست کاری انجام دهد و امروز نیز نامه‌ای به سازمان مدیریت نوشتم تا  همراهی لازم را انجام دهم زیرا طبق مذاکراتی که با کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم، مجلس موافق این اصلاح است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: اگر 12 درصد به سرجمع اعتبارات دولتی کمیته امداد اضافه شود به طور قطع به میزان افزایش صورت گرفته مستمری مددجویان نیز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران در خصوص برپا نشدن فروشگاه نوروزی ویژه مددجویان کمیته امداد در سال جاری تصریح کرد: طی چند سال اخیر در تهران فروشگاهی از ابتدای بهمن تا اواخر فروردین ویژه مددجویان کمیته امداد و مستمندان برگزار می‌شد. این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که همه آثار آن فروشگاه مثبت نبوده و بعضا با نکات منفی همراه بوده بر همین اساس تصمیم گرفتیم امسال فروشگاهی در تهران برپا نکنیم و به جای ان قراردادی را با فروشگاه اتکا امضا کردیم تا بن‌های خرید کالا با تخفیف ویژه بین جامعه مددجویی تهران توزیع شود.

فتاح ادامه داد: به استان ها نیز این اختیار داده شده که ازاین قاعده و منطق پیروزی کرده و با فروشگاه اتکای استان مربوطه قرارداد امضا کنند. ضمن اینکه به هر جامعه مددجویی حداقل به اندازه یک ماه مستمری بن خرید فروشگاه اتکا اعطا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه در خصوص اصلاح روند صندوق‌های صدقات گفت: صندوق‌های صدقات نماد و ویترین امداد هستند اما اشکالی که این صندوق‌ها داشتند این بوده که مردم این روزه از کارت الکترونیکی برای مبادلات پولی خود استفاده می‌کنند و همچنین مشکل بعدی آسیب‌پذیری این صندوق‌ها بود به طوری که در تصادفات آسیب‌می‌دیدند و یا برخی از معتادان به آنها دستبرد می‌زدند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس اصلاح صندوق‌ها آغاز گردیده به طوری که تمام قفل‌ها تغییر یافته و شیارهای صندوق‌ها نیز افقی و عمودی شده‌اند و همچنین یک کیسه توری داخل صندوق‌ها لحاظ شده و هر جا که این اصلاحات صورت گرفته دستبرد به صندوق‌های صدقات ناممکن شده است.

فتاح گفت: جهت اطمینان از غیر دستبرد بودن، صندوق‌های جدید را در اختیار سارقان حرفه‌ای در زندان قرار دادیم که خوشبختانه آنها نیز در باز کردن آنها ناموفق بودند.

وی افزود: امیداوریم در 6 ماهه سال 95 اصلاح تمامی صندوق‌ها به پایان برسد.

فتاح در پایان در خصوص انتقال ساختمان کمیته امداد تصریح کرد: بخشی از ساختمان جدید امداد آماده شده  به طوری که جلسه هیأت امنا و شورای معاونان را به ساختمان جدید انتقال دادیم و امیدواریم تا پایان امسال بخش‌های مدیریتی به ساختمان جدید انتقال یابند و تا خرداد نیز تمام بخش‌های دفتر مرکزی در سوهانک به ساختمان جدید منتقل می‌شوند.