دونالد جان ترامپ متولد 14 ژوئن 1946 (24 خرداد 1325) یک تاجر و سرمایه دار آمریکایی و مجری تلویزیون است. ترامپ یکی از نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکاست. وی رئیس "سازمان ترامپ" و مؤسس تفریگاه های ترامپ است. وی همچنین مالک سازمان اجراکننده مسابقه دختران شایسته جهان (میس یونیورس) و مسابقه دختران شایسته آمریکاست. شغل ترامپ، تلاشهای او در زمینه برندسازی، زندگی شخصی، ثروت و ادبیات صریح، تهاجمی و توهین آمیزش، وی را به فردی مشهور تبدیل کرده است.

 

دونالد ترامپ، سرمایه داری که مانکن ها را به همسری برمی گزیند+تصاویر

 

دوران کودکی، جوانی و سودای برتری در عالم سیاست

 

دونالد ترامپ اهل نیویورک و پسر "فرد ترامپ" است. وی پس از فارغ التحصیلی در شرکت پدرش مشغول به کار شد. در سال 1971 کنترل شرکت را در دست گرفت و نام آن را به "سازمان ترامپ" تغییر داد. از آن زمان به بعد وی مشغول ساخت هتل، زمین های گلف و دیگر املاک و مستغلات است.

 

دونالد ترامپ تاکنون 2 بار در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور داشته است. وی در سال 2000 برای کسب نامزدی "حزب رفرم" در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد؛ اما اندکی بعد کناره گیری کرد. وی همچنین ژوئن 2015 (خرداد 94) برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد و کمپین ترامپ بیش از دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. وی بارها در نظرسنجی های عمومی پیشتاز حزب جمهوری خواه بوده است. ادبیات رُک، صریح و پرخاشگرانه ترامپ در خصوص مسائلی از جمله مهاجرت غیرقانونی و نگرانی های امنیتی حمایت رأی دهندگان طبقه کارگر را به خود جلب کرده است. وی توقف مهاجرت مسلمانان به آمریکا را تا زمانی که اقدامات امنیتی بهتری صورت گیرد، خواستار شده است.

 

زندگی شخصی و چندین ازدواج جالب

 

دونالد ترامپ فرزند چهارم از 5 فرزند "مری آن" و "فرد ترامپ" است. مادر وی در جزیره لوییس در ساحل غربی اسکاتلند متولد شد و در 18 سالگی به آمریکا سفر کرد. وی در سال 1936 با فرد ترامپ ازدواج کرد. ترامپ دو برادر و دو خواهر دارد. یکی از برادران وی به دلیل عوارض ناشی از اعتیاد به الکل جان خود را از دست داد. ترامپ دو سال در دانشگاه فوردهام در برانکس تحصیل کرد. سپس به مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا منتقل شد. او در سال 1968 با مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. ترامپ در سال 1977 با یک مانکن اهل جمهوری چک ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. پس از طلاق از همسر اولش در سال 1991، با یک هنرپیشه به نام "مارلا میپل" ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. وی در سال 1999 از همسر دومش نیز جدا شد و در سال 2005 با یک مانکن مد اهل اسلوونی ازدواج کرد. این زن پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد. ترامپ در حال حاضر 7 نوه دارد.

 

دونالد ترامپ، سرمایه داری که مانکن ها را به همسری برمی گزیند+تصاویر

 

همسر سابق دونالد ترامپ

 

دونالد ترامپ، سرمایه داری که مانکن ها را به همسری برمی گزیند+تصاویر

 

همسر جدید دونالد ترامپ

 

ترامپ پس از فراغت از تحصیل، 200 هزار دلار آمریکا ثروت داشت. وی حرفه خود را در شرکت املاک پدرش ادامه داد. در سال 1971، ترامپ به "منهتن" نقل مکان کرد و در آنجا پروژه های ساختمانی بزرگتری را در دست گرفت. ترامپ در سال 1973 وقتی از سوی وزارت دادگستری آمریکا به نقض لایحه مسکن حین بهره برداری از 39 ساختمان متهم شد، توجه عمومی را به خود جلب کرد. 

 

معاملات و سرمایه گذاری های ترامپ

 

برج ترامپ، یک آسمان خراش 58 طبقه ای است که در منهتنِ نیویورک قرار دارد. ترامپ در حال حاضر تنها مالک این برج است. سازمان ترامپ زمین های گلف بسیاری را در آمریکا و جهان در اختیار دارد و آنها را اداره می کند. ترامپ جدا از اقداماتش در زمینه املاک و مستغلات، نام خود را در دیگر صنایع و محصولات ثبت کرده است. از جمله این محصولات می توان به ترامپ فایننشال، فروش و لیزینگ ترامپ، رستوران های ترامپ، بوفه ترامپ، تهیه غذای ترامپ، بستنی پارلر ترامپ، گوترامپ (یک موتور جستجوگر مسافرتی آنلاین)، انتخاب ترامپ (نوعی قهوه)، نوشیدنی های ترامپ، عطر دونالد ترامپ، شکلات ترامپ، تولیدات ترامپ، غول املاک ترامپ،کتاب های ترامپ و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

 

دونالد ترامپ، سرمایه داری که مانکن ها را به همسری برمی گزیند+تصاویر

 

برج "ترامپ" در منهتن

 

ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا

 

ترامپ ژوئن 2015 (خرداد 94) برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اعلام کاندیداتوری کرد. وی بارها در نظرسنجی های عمومی پیشتاز حزب جمهوری خواه بوده است. شعار رسمی کمپین ترامپ "آمریکا را دوباره عالی کن" است. وی اظهاراتی جنجال برانگیز در خصوص مهاجرت مطرح کرده است. "سارا پیلین،" فرماندار سابق آلاسکا حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده است. این نامزد جمهوری خواه به دلیل حضور "میگن کلی" مجری زن فاکس نیوز در مناظره انتخاباتی این شبکه در 28 ژانویه (8 بهمن 94) حاضر نشد. دلیل غیبت ترامپ وحشت او از پرسش های جنجال برانگیز این مجری تلویزیونی عنوان شده است. دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی آیووا با کسب 24 درصد آرا پس از تد کروز در رتبه دوم قرار گرفت. در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر، وی با کسب 34 درصد آرا رتبه نخست را کسب کرد. 

 

دونالد ترامپ، سرمایه داری که مانکن ها را به همسری برمی گزیند+تصاویر

 

ترامپ و پسرانش

 

دونالد ترامپ مخالف کنترل اسلحه است؛ به همین دلیل حامیان حمل سلاح در آمریکا نیز به حمایت از این نامزد جمهوری خواه روی آورده اند. وی همچنین مخالف مهاجرت غیرقانونی است و مدعی شده است در روز نخست ریاست جمهوری اش همه مهاجران غیرقانونی را از این کشور بیرون می کند. وی در پاسخ به تیراندازی سن برناردینو در سال گذشته میلادی، خواهان منع ورود مسلمانان به آمریکا شد.