برجام معضلات اقتصادی را رفع نمی‌کند

مهرداد بذرپاش عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی و کاندیدای منتخب لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس درخصوص ریشه انتقادها به رفتار اقتصادی دولت، با بیان اینکه مخالفت یا جهت‌گیری اقتصادی دولت در چند حوزه قابل تعریف است، اولین حوزه را مربوط به وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور و جهت‌گیری‌های اقتصادی دولت با یکدیگر انطباق ندارند.

وی ادامه داد: کشوری که در سطوح عالی تصمیم‌گیری معتقد به مقاوم‌سازی اقتصاد است، می‌خواهد چه با برجام و چه بدون برجام، آسیب‌پذیری خود از جانب اقتصاد درمان کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس این استراتژی کلان اقتصادی را یک دورنما و فراتر از موقعیت و مقاطع زمانی خاص دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی هدفش مقاوم‌سازی سیستم و نهادهای فرسوده اقتصادی در مقابل هرگونه اقدام بیرونی است. در واقع اقتصاد مقاومتی مدلی است که باید از همان ابتدای پیروزی انقلاب در دستورکار قرار می‌گرفت.

بذرپاش برهمین اساس افزود: یک کشور انقلابی آن هم با مختصات و هندسه اعتقادی انقلاب اسلامی سال 1357، در حوزه اقتصادی نیازمند یک الگوی بومی اقتصاد بود که خلأ این الگوی بومی و این اقتصاد انقلابی در نظام اقتصادی ایران، سبب تحمیل آسیب‌هایی بر کشور شد.

وی همچنین تاکید کرد که توافق هسته‌ای سبب رفع این معضل نمی‌شود. چراکه برجام در بهترین حالت که البته رخ نخواهد داد، کشور را به شرایط سال 1389 خواهد برد.

این کاندیدای انتخابات دوره دهم مجلس در پایان گفت: تاکید بسیار زیاد دولت بر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های مهم، بخصوص حوزه انرژی، یک جهت‌گیری خلاف مقاوم‌سازی و بومی سازی یک مدل اقتصادی است.