حمله‌کنندگان به شورای نگهبان نظام را قبول ندارند

آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، در سخنانی با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: انتخابات در سه مرحله بسیار اهمیت دارد که یکی از مراحل حساس آن حضور مردم است.

وی افزود: مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رای در ادامه حیات سیاسی‌شان تاکید می‌کنند و نشان می‌دهند که در تعیین سرنوشت‌شان دخالت دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دخالت مردم در سرنوشتشان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و به مردم احساس هویت و صاحب نقش و تفکر در آینده را داده است، اظهار داشت: ما با حضورمان در انتخابات می‌توانیم دینمان را حفظ کنیم. آمدن پای صندوق‌های رای اعلان این است که ما همچنان مومن به انقلاب، امام، شهدا و اجرای اسلام و عدالت و امر مساکین، فقرا و پابرهنه‌ها هستیم. ما این عدالت را باید به عدل جهانی برسانیم و در این مسیر نیز از پای ننشینیم.

صدیقی ادامه داد: مسئله بعدی این است که اگر حضور مومن و وفاداران به راه امام در انتخابات قوی باشد می‌توانیم شاهد یک مجلس قوی، کارآمد و وفادار به انقلاب و دلسوز پابرهنه‌ها و توده‌های پایین جامعه از نظر اقتصادی باشیم.

وی اضافه کرد: اگر خدا خمس و زکات را واجب کرده یکی از جهاتش این است که ثروت یک‌جا جمع نشود. اینکه کسی یک قدرت را داشته باشد درست نیست و نباید اینطور باشد و جریان قدرت بگردد، البته در مورد ولایت فقیه اینطور نیست زیرا او عقل مردم است و باید برای کل جامعه تصمیم‌گیری کند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تاکید بر اینکه باید در اداره مملکت اجازه دهیم نقل و انتقال قدرت صورت گیرد گفت: دمیدن نفس تازه به جان جامعه امید را در دل مردم زنده کرده و به آنها نشاط جدید می‌دهد به طوریکه هر نفس و چهره جدیدی جلوه تازه‌ای است.

وی اضافه کرد: من به مردم اعتماد الهی دارم و مردم را امین و امام زمانی‌،‌ انقلابی و حزب‌اللهی می‌دانم و کسانی که خلاف این مردم هستند بسیار نیستند و در روزنامه‌های خاصی گنده می‌شوند و در فضای مجازی به آنها پرداخته می‌شود و باد می‌کنند. مردم به ولایت رای داده‌اند، مردم تا آخر حیاتشان با ولایت نفس می‌کشند و آن را به ارث برده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه برخی ازابتدای انقلاب در موقعیت‌های مختلف بودند و گردن‌کلفت شدند، تصریح کرد: عناصر جدید که در انتخابات وارد شده‌اند ابتکارات جدید با خودشان می‌آورند که باید به این عناصر توجه شود.

خطیب نماز جمعه تهران به توطئه‌های دشمن در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برای شرکت نکردن در انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن بعد از اینکه از حضور مردم در پای صندوق‌های رای نا امید شد برای اولین بار در رسانه‌های بیگانه می‌گویند که همه باید در پای صندوق‌های رای حضور یابند،  اما آنها پایگاه شورای نگهبان را دائما تخریب می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده انقلاب امروز هم در قضیه هسته‌ای که شهدایی را از ما گرفتند و کسی را محکوم نکردند و قلب مسلمانان را می‌شکافند، اینها داعش نیستند بلکه انگلیسی نیستند، اینها اوج خباثت‌شان را نشان داده‌اند.

صدیقی تصریح کرد: دشمنان نظام باید بدانند که مردم این رهبر را مثل جان عزیز می‌دارند. دشمن نمی‌تواند به هیچ وجه فاصله‌ای بین مردم و رهبری ایجاد کند.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن هجمه‌ها علیه شورای نگهبان تاکید کرد: دشمنان از ابتدای تاسیس نهاد شورای نگهبان هجمه‌هایی را وارد کرده و می‌کنند به طوریکه مطالبی که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی فرمودند به خوبی مسیر را روشن می‌کند که اینها از روی انحراف است و آنها می‌خواهند مجلس آینده را بی‌اعتبار کنند.

وی ادامه داد: به کسانی که هم‌صدا با دشمنان به شورای نگهبان حمله می‌کنند می‌گویم که اعتبار شما از کجاست؟ آیا اعتبار شما از جبرئیل است و جبرئیل به شما نازل شده یا از قانون؟ مگر این پایگاه اعتبار برای شما کسب نکرده است؟ این کار به ضرر قانونی بودن شماست.

صدیقی با بیان اینکه رای و قلب مردم همواره از نهاد شورای نگهبان حمایت می‌کند اظهار داشت: امام از شورای نگهبان حمایت کرده است، مردم در مورد شما که به شورای نگهبان حمله می‌کنید چه قضاوتی کنند و چه بگویند؟ اینها می‌خواهند متدینین را به عنوان عناصری تندرو معرفی کنند. از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و یک طرف نایب امام زمان راه را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم بینی انگلیس را با حضور در پای صندوق‌های رای به خاک خواهند مالید، گفت: مردم ما دشمن آمریکا و انگلیس هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی‌شان حمایت کرده‌اند و این غیرت را در پای صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه برخی با تخریب شورای نگهبان می‌خواهند پروبال ولایت را بچینند گفت: آنها که به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا گرفته‌اند؟ معلوم می‌شود اینها نظام را قبول ندارند؛ این پررویی، بی‌حیایی، جسارت و حماقتی که آمریکا و انگلیس همانند جریان فتنه علیه شورای نگهبان وارد کرد‌ه‌اند امروز هم می‌گویند که مردم به استوانه‌های نظام که با ولایت بوده و از آبرو و حیثیت‌شان گذشته‌اند رای ندهند.

صدیقی ادامه داد: سوال این است که چرا این قدرت‌های کینه‌ورزی که از هیچ خیانتی نسبت به ما کوتاهی نکرده‌اند اینطور رفتار می‌کنند؟

وی اضافه کرد: مردم به کسانی‌ که انگلیس می‌گوید رای دهید رای نمی‌دهند و به کسانی رای می‌دهند که انگلیس می‌گوید رای ندهید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین ضمن گرامیداشت 22 بهمن و قیام مردم تبریز گفت: مردم آذربایجان همیشه در دینمداری و شیدایی به امام حسین سنگ تمام گذاشته‌اند که سرمایه‌هایی برای انقلاب محسوب می‌شوند که باید از آنها تشکر کرد. اینها انقلاب را گرم کردندتا این انقلاب و نظام به ثمر رسید.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: امام زمان چشم خداست و هوای مردم را دارد و می‌بیند که مردم با این خون شهدا، انقلاب و شجره طیبه چه می‌کنند.

وی افزود: امروز به قیمت خون شهدا پرچم ولایت به اهلش رسیده است، امام (ره)‌ پرچم ولایت علوی را احیا کرد به طوریکه انقلاب پشتوانه آرامش و امنیت مردم است و امام زمان (عج) می‌بیند که مردم با نایبش چه برخوردی دارند.

صدیقی همچنین تاکید کرد: مردم در این 37 سال مردانه،‌ عاشورایی، حسینی و ظهیری بودند که واقعا جای تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر به آخرت ایمان داشته باشیم تحت تاثیر هیجانات حزبی و گروهی نشده و تحت تاثیر آمریکا و ایادیش قرار نمی‌گیریم.