حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با اشاره به لیست شورای اصلاح‌طلبان برای انتخابات اظهار داشت: این لیست ایرادات فراوانی دارد و افراد نزدیک به حزب مشارکت و مجاهدین و افراد موثر حزب کارگزاران این لیست را بسته‌اند.

فومنی با بیان اینکه لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متعلق به چند شخص است نه احزاب اصلاح‌طلب افزود: اکثر اصلاح‌طلبان نسبت به این لیست اعتراض دارند و کسانی که لیست تهران را برای اصلاح‌طلبان بسته‌اند، فاقد صلاحیت لازم و قدرت و توانایی هستند.

این فعال اصلاح‌طلب از دریافت مبالغ بسیار زیادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب برای قرار گرفتن در لیست نهایی تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از کاندیداها گفته‌اند که اینها پول سنگینی از ما درخواست کرده‌اند و گفته‌اند باید پول بدهید تا شما را در لیست بالا بیاوریم.

وی با بیان اینکه با توجه به سرلیستی آقای عارف در فهرست تهران، برخی می‌خواهند از موقعیت او سوءاستفاده کنند یادآور شد: آنها از این طریق افراد گمنام خود را به لیست اصلاح‌طلبان تزریق می‌کنند.

فومنی تاکید کرد: لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هویت اصلاح‌طلبی ندارد و معجونی از تفکرات کسانی است که آنها تصمیم‌گیر هستند نه احزاب اصلاح‌طلب. حتی در این لیست برخی از اقوام و نزدیکان خودشان را قرار داده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: حزب مردمی اصلاحات که لیست تهران خود را منتشر کرده بود، برای سراسر کشور نیز کاندیدا معرفی کرده و لیست خود را برای استان‌ها امروز اعلام می‌کند.