امروزه شرکت‌های خودروسازی تلاش‌های زیادی برای ساخت خودروهای شاسی بلند می‌کنند و حداقل هر شرکت خودروسازی بزرگ در سبد محصولاتش، دو الی سه مدل خودروی شاسی بلند را دارد و در این بین هم تلاش‌های زیادی برای بدست گیری بازار مصرف دارند، حال مسئله اینجا پیش می‌آید که آیا خودروی شاسی بلند خریداری شده تا چه اندازه ایمنی دارد و چقدر می‌توان به آن اعتماد کرد.

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

 این سوالی است که شرکت‌های تست کننده ایمنی خودرو یعنی NHTSA به آن‌ها پاسخ داده‌اند و و در قالب لیستی 10 تایی، ایمن‌ترین شاسی بلند‌ها و کراس اوورهای تنها بازار آمریکا را به صورت یک مجموعه و بدون رتبه بندی معرفی کرده‌اند.

 

پس ترتیب معرفی خودروهای این لیست در این مقاله معیار ایمن بودن آن بیشتر از بقیه نخواهد بود.

 

آکورا MDX

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

براساس گزارشات سازمان ایمنی، آکورا MDX یکی از برترین شاسی بلند‌های بازار آمریکاست که فارغ از مسائل امکاناتی و رفاهی، جزو ایمن‌ترین خودروهای بازار آمریکا به شمار می‌رود، قیمت این خودرو از مبلغ پایه 43 هزار و 15 دلاری شروع می‌شود و در نسل سوم خود و با 7 صندلی مسافر عرضه می‌شود. محور محرک این خودرو هم چرخ‌های جلو و چهارچرخ محرک اعلام شده است.

 

 


آکورا RDX

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

RDX، دومین برند تجاری موجود در این لیست از شرکت خودروسازی آکورا است که نسخه‌ای کوچک تر از MDX بوده و تنها در مدل 5 صندلی و با قیمت پایه 35 هزار و 370 دلاری عرضه می‌شود، محور‌های محرک این خودرو هم جلو استاندارد و چهارچرخ محرک اختیاری عنوان شده است.

 

 


هوندا CR-V

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

هوندا CR-V، کراس اوور جنجالی شرکت خودروسازی هوندا است که با تست‌های بعمل آمده از تصادف جلو، توانسته نمرات خوبی را در این لیست کسب کند. این خورو در مدل 5 صندلی و با قیمت پایه 23 هزار و 745 دلاری در بازار آمریکا عرضه می‌شود.

 

 


هوندا پایلوت

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

شاسی بلند کامل پایلوت همچون برادر کوچک‌تر خود، توانسته نظر هیئت داوران را به خود جلب کند، این خودرو با پیشرانه‌ای 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل با قیمتی 30 هزار و 145 دلاری عرضه خواهد شد که به خاطر جثه بزرگش، در مدل 8 صندلی با محور جلو محرک و تمام چرخ محرک عرضه می‌شود.

 

 


هیوندای توسان

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

کراس اوور شرکت خودروسازی هیوندای که پس از معرفی نسل جدیدش مثل بمب در بازار آمریکا صدا کرد و توانست بیشترین سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد، یکی از گزینه‌های موجود در این لیست است که قیمتی 22 هزار و 700 دلاری داشته و در نسخه‌های محور جلو و چهار چرخ محرک به همراه 5 صندلی سرنشین عرضه می‌شود.

 

 


لکسوس NX

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

خودروی خوش چهره و پر امکانات لکسوس که به تنهایی چهره زیبای آن هر مخاطبی را متقاعد به خرید خود می‌کند، در این لیست 10تایی ایمن‌ترین شاسی بلند‌های بازار آمریکا گنجانده شده که قیمتی پایه 34 هزار و 965 دلاری داشته و در نسخه‌های هیبریدی هم عرضه می‌شود.

 

 


میتسوبیشی اوتلاندر

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

خودروی شاسی بلند میتسوبیشی که پس از فیس لیفت شدن اعتباری دوباره به برند اوتلاندر بخشید، دیگر خودروی پرجمعیت ژاپنی این لیست است که قیمت پایه آن از 22 هزار و 995 دلاری شروع شده و در نسخه‌های محور جلو و تمام چرخ محرک با 7 صندلی سرنشین عرضه می‌شود، گفتنی است که می‌توان به صورت سفارشی تجهیزات پیشگیری از تصادف را بر روی آن نصب کرد.

 

 


سوبارو فارستر

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

خودروی جنجالی سوبارو در بازار کشور که انتقادات زیادی هم بر آن (بیشتر به خاطر طراحی ظاهری) وارد می‌شود، در بازار آمریکا به عنوان یکی از ایمن‌ترین شاسی بلندها شناخته می‌شود که با قیمتی 22 هزار و 395 دلاری عرضه می‌شود و دارای 5 صندلی سرنشین و سیستم چهارچرخ محرک متقارن است.

 

 


تویوتا راو4

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

تنها کراس اوور تویوتا که در بازار کشور خودمان هم حضور داشته و نسخه نیو فیس آن به تازگی راهی کشور شده است، با قیمتی 24 هزار و 350 دلاری در بازار آمریکا، به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای شاسی بلند عرضه می‌شود که در نسخه‌های چهار چرخ محرک و محور جلو محرک با پیشرانه‌های هیبریدی در بازار آمریکا قابل دسترسی است.

 

 


ولوو XC60

 

شاسی بلند ایمن بازار آمریکا

 

 

این خودرو، تنها خودروی غیر ژاپنی و کره‌ای این لیست است که با رتبه‌ای خوب، توانسته خود را در این لیست بگنجاند، این خودرو را می‌توان با تجهیزاتی اضافی پیشگیری از تصادف خریداری کرد، ولی دیگر قیمتی بیشتر از قیمت پایه 36 هزار و 600 دلاری خواهد داشت. این اتومبیل هم در دو نسخه محور جلو و چهارچرخ محرک با 5 صندلی سرنشین ارائه خواهد شد.

 

به گزارش برترین ها؛ توجه به این مورد ضروری است که این لیست برپایه خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت بازار آمریکا آماده شده است و از آنجایی هم که بعضی از این خودروها در داخل کشور خودمان تردد می‌کنند، لذا این لیست می تواند برای بازار ما نیز مورد استفاده قرار بگیرد.