آنیش کاپور، مجسمهساز سالن کنسرت موسیقی متحرکی برای اجرای موسیقی در بخشهای ویران ژاپن بر اثر زمینلرزه و سونامی ماه مارس میسازد.

به گزارش خبرآنلاین، این سالن گنجایش ۷۰۰ نفر را دارد و ساختاری نوماتیک(بادی) دارد که اجازه می‌دهد به سرعت با فشار هوا پر و سرپا شود.



هزینه ساخت این سالن را جشنواره لوکرن سوییس متقبل شده و آراتا ایسوزاکی، معمار ژاپنی در ساخت آن کاپور را همراهی می‌کند. قرار است بهار آینده برنامه‌های فرهنگی متنوعی در مناطق آسیب‌دیده ژاپن برپا شود.

این برنامه «آرک نواک - به یاد هیگاشی نیهون» نام دارد که به یاد منطقه زلزله‌زده هیگاشی نیهون در ۱۱ مارس نامگذاری شده است.

میشائیل هافلیگر، مدیراجرایی جشنواره لوکرن گفت: «آشکار است که ما نمی‌توانیم تمامی آسیب‌ها و رنج‌های این اتفاق را جبران کنیم. اما می‌خواهیم با استفاده از موسیقی و هنر به مردم این منطقه امید بدهیم.»

این سالن موسیقی بادی متحرک در مناطق مختلف آسیب‌دیده می‌چرخد و برنامه‌هایی شامل کنسرت موسیقی جاز، کلاسیک، پاپ و برنامه‌های چندرسانه‌ای در آن اجرا و پخش می‌شود.



ماکت سالن کنسرت

قرار است بلیت‌های این کنسرت‌ها رایگان باشد و هزینه اجرا از طریق کمک‌های مالی حامیان تامین شود.

آنیش کاپور، مجسمه‌ساز برنده جایزه ترنر زاده بمبئی است و از اوایل دهه ۱۹۷۰ در بریتانیا زندگی می‌کند. او یکی از برجسته‌ترین معماران و مجسمه‌سازان حال حاضر دنیا است. جدیدترین پروژه او همکاری در ساخت برج بازی‌های المپیک لندن است.

بیدی آنلاین / ۶ سپتامبر / ترجمه: حسین عیدیزاده