سرویس بین الملل افکار نیوز - دولت انتقالی ليبی روز چهارشنبه نماينده ای به نيجر فرستاد و در پيامی به کشورهای همسايه و ديگر کشورهای جهان هشدار داد به هيچ وجه پذيرای معمر قذافی و افراد نزديک به او نباشند ونگذارند معمر قذافی از چنگال عدالت فرار کند.

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، «فتحی باجا» رییس شاخه سیاسی تشکیلات انتقالی لیبی در بنغازی گفت: «ما از فقط از کشورهای همسایه که از همه کشورهای جهان می خواهیم به معمر قذافی و هیات همراه او پناه ندهند. این افراد متهم هستند و دارند از قانون فرار می کنند و باید در دادگاه محاکمه شوند.» دولت نیجر روز چهارشنبه اعلام کرد گروهی ۱۳ نفره از مقامات سابق دولت لیبی به این کشور رفته اند اما معمر قذافی در میان آن ها نیست. دولت نیجر همچنین گفته که «برپایه اصول بشردوستانه» آن ها را پذیرفته است. نیجر همچنین تایید کرد در حال حاضر مشغول رایزنی و گفت وگو با تشکیلات انتقالی در لیبی است.

گزارش هايی روز چهارشنبه در ليبی منتشر شد که به احتمال زياد معمر قذافی در مرز جنوبی پناه گرفته و منتظر فرصتی است که نيجر و يا الجزاير فرار کند. آقای باجا گفت: قذافی مترصد فرصتی برای فرار است. مکان اختفای معمر قذافی هنوز نامشخص و نامعلوم است. برخی می گويند او در صحرای جنوبی ليبی مخفی شده و برخی ديگر می گويند هنوز به همراه دو پسر خود در بن وليد پنهان شده است.