لزوم توقف حفاری اسرائیل درمسجدالاقصی

به گزارش پرس تيوي در بيانيه روز چهارشنبه (۱۶ شهريور) حزبالله لبنان آمده است: "اين حفاريها و خاكبرداريها، تهديدي جدي براي قبله نخست مسلمانان و اين بناي نمادين جهان اسلام و عرب محسوب ميشود."

از زمانی که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ شهر قدیمی قدس را اشغال کرد، خاک‎برداری‌های این رژیم خشم و اعتراض مسلمانان را برانگیخته است.

بیانیه حزب‌الله همچنین حاکی است، ادامه حفاری‌ها به زیرساخت این مسجد آسیب می‌رساند و بنای این سازه را در برابر تکان‌های احتمالی، آسیب‌پذیر و سست می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: " سکوت سازمان ملل و جامعه بین‌الملل در برابر این جنایت، نوعی همدستی با رژیم اسرائیل محسوب می‌شود. "

حزب‌الله از اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و تمامی سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواست در برابر این اقدام خصومت‌آمیز اسرائیل بایستند.

جنبش مقاومت حزب الله از مسلمانان خواست، پیش از این‌که تلاش " صهیونیست‌های شیطان‌صفت " برای ویرانی قبله نخست مسلمانان به ثمر بنشیند، برای جلوگری از تخریب مسجدالاقصی و محکم‌ساختن زیرساخت این بنا، اقدامی موثر صورت دهند.

رژيم اسرائيل در پي جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ ميلادي، شرق بيتالمقدس و کرانه باختري را اشغال و کمي بعد، اين مناطق را ضميمه سرزمينهاي اشغالي کرد؛ اقدامي که هيچگاه از سوي جامعه جهاني به رسميت شناخته نشد.