به گزارش جام نیوز؛ روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط امروز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور در یاداشتی با مبهم دانستن سخنان سردار سرتیپ احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مدعی می شود: ایران یا جزایر جدیدی را کشف کرده و یا اینکه جزایری را به اشغال خود در آورده است.!!
این روزنامه می نویسد: «اظهارات جنجال برانگیز یکی از مسئولان بلندپایه نظامی ایران درباره افزایش ۲۲۰ هزار کیلومتری مساحت کشور ایران در هاله ای از ابهام قرار دارد و به سختی میتوان این افزایش را بدون در نظر گرفتن جزایر سه گانه ای که ایران اشغال کرده[!] است قبول کرد».
الشرق الاوسط در ادامه به نقل یک منبع داخلی مدعی می شود: «یک منبع ایرانی که خواست نامش فاش نشود به الشرق الاوسط گفت: این اظهارات مبهم است و معیاری که بر پایه آن این اطلاعات اعلام شده است، معلوم نیست».
این روزنامه در ادامه به نقل از " قهوه چی " مدیر مؤسسه تحقیقات نظامی خاور دور وخلیج فارس می نویسد: «وقتی شما می گویید دولتی مساحت خود را به اندازه ۲۲۰ هزار کیلومتر مربع افزایش داده است با دو احتمال روبرو هستیم؛ اول اینکه این دولت در زمینه ساخت جزایر مصنوعی فعالیت دارد یا اینکه جزایری جدید کشف کرده است. دوم آنکه این دولت سرزمینی در همسایگی خود را اشغال کرده و به مساحت خود افزوده است. قهوه چی گفته است احتمال دوم به منطق نزدیکتر است و شاید جزایر سه گانه اماراتی[!] جزو این مساحت اضافه شده باشد».
این روزنامه در پایان با تکرار ادعاهای بی اساس در رابطه با جزایر سه گانه ایران می نویسد: «مساحت اضافه شده جدید معادل یک سوم مساحت کشور بحرین است که شاید مربوط به جزایر فراوان ایران در خلیج باشد که قبلا محاسبه نشده بوده است و این احتمال وجود دارد. ولی این سؤال باقی است: آیا جزایر سه گانه امارات[!] نیز جزو این مساحت اعلام شده است؟».
گفتنی است سردار سرتیپ احمد وحیدی در روز ۱۴ شهریور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: «سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع با بررسی دقیقی که انجام داده اند مساحت کشور را حدود یک میلیون و ۷۸۹ هزار کیلومتر مربع اعلام کرده است.
پیش از این در طول سالیان متوالی مساحت کشور در نقشه های اصلی یک میلیون و ۶۴۸ و ۱۹۵ کیلومتر مربع اعلام شده بود.