به گزارش عصرایران همان طور که پیش بینی کرده بودیم ،تابستان امسال ، پر از بحث های "جنجالی و بی فایده " از سوی دولتمردان بود و این روند ادامه دارد تا مسائل اصلی کشور از یک سو و برخورد با مفاسد برخی لانه کردگان در دولت از سوی دیگر به فراموشی برود و نوعی "نسیان درمانی" شکل بگیرد!

جامعه ایرانی که تاکنون به شنیدن اظهارات جنجالی، حساسیت برانگیز و از همه مهمتر " بی ربط " از زبان شخصی به نام اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و نفر دوم قوه مجریه(عملاً) عادت کرده بودند این بار و در غیاب او، با اظهارات جدیدی از سوی احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روبه رو شده است.


احمدی نژاد گفته است " آنچه که خداوند می تواند خلق کند انسان هم می تواند خلق کند ".
پیش بینی می شود با این اظهارات دوباره موجی از انتقادات و شاید دفاع و توضیحات و تکذیبه ها و جنجال ها و این که منظورش این بوده و آن نبوده و … به راه بیفتد!


در این باره باید پرسید که جناب آقای دکتر احمدی نژاد! مطرح کردن چنین مطالبی چه ارتباطی به کار، تخصص، تجربه و وضعیت و شرایط فعلی کشور دارد؟ کدام موضوع مهم مرتبط به قوه مجریه یا شرایطی منجر به طرح چنین مطالبی شده است؟ به صراحت می توان گفت چنین مطلبی اساساً ربطی به حوزه کاری یک رئیس جمهور ندارد و فقط می توان آن را طرح بحثی در میانه میدان برای انحراف همگانی از مسائل اصلی کشور دانست و لاغیر!



آیا بهتر نیست به جای ایجاد جنجال جدید در فضای دینی، سیاسی و رسانه ای کشور، آقای رئیس جمهور در ششمین ماه از سال ۹۰ بگویند چند درصد از وعده ایشان برای برآورده کردن دو و نیم میلیون شغل جدید در سال جاری محقق شده است؟!

آیا بهتر نیست آقای رئیس جمهور به جای پا گذاشتن در مسیر رئیس دفتر خود و جنجال سازی و حساسیت انگیزی " توخالی "، با اطلاع رسانی دقیق بفرمایند چه زمانی وعده ایشان برای افزایش حداقل دو برابری مبلغ ماهانه یارانه در سال ۹۰ تحقق می یابد؟


آیا بهتر نیست آقای رئیس جمهور به جای طرح مطالب پوچ که با جنجال سازی آگاهانه و ناآگاهانه برخی، افکار عمومی در ایران را برای مدتی سرگرم می کند به این سوال جواب دهند چرا برخلاف وعده های قبلی ایشان، با وجود اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، تورم در حال افزایش است و قیمت کالاها سیر صعودی دارد و کیفیت کالا و خدمات سیر نزولی؟

مگر همین رئیس جمهور نبود که قبل از اجرای طرح هدفمندی با حساب و کتاب و دو دوتا چهارتا کردن و بررسی هزینه های یک کامیون حمل بار به صراحت گفت که هدفمندی یارانه ها افزایش قیمتی شدیدی را متوجه کالاها نخواهد کرد و در هر کیلو دو - سه تومان(بیست - سی ریال) بر قیمت ها افزوده خواهد شد؟!

پس چه شد؟ و حالا که قیمت ها رشد نجومی داشته، به جای پاسخگویی، مباحثبه اصطلاح فلسفی درباره خلقت مطرح می کند تا پاسخ سوالات اصلی را ندهد؟!
آیا مردم از شما درباره نظام درمانی، آموزش عالی، اشتغال، تورم، مسکن، سیستم بانکی، روابط خارجی انتظار پاسخگویی دارند یا به شما رأی داده اند که حرف های عجیب و غریب بشنوند؟!

وقتی مردم به فردی رأی می دهند تا رئیس جمهور شود، انتظارشان این است که برود و برایشان کار کند، مشکلاتشان را حل کند و کشورش را ارتقا دهد نه این که روزی از مدیریت جهان سخن بگوید و روزی دیگر سطح بحثرا به خلقت بکشاند و نظریه پردازی کند!


آقای رئیس جمهور!
آقای احمدی نژاد!
آقای دکتر!


لطفا جامعه را با سخنان جنجالی و صد البته بیهوده مشغول نکنید... لطفا به صراحت به وعده های خود بپردازید و لطفا در راستای دستور صریح مقام معظم رهبری در دیدار اخیرتان با ایشان ، مقایسه ای میان وعده ها و عملکردهایتان داشته باشید و نظریه پردازی را به اهلش بسپارید.