به گزارش مهر مسلم رحیمی دقایقی قبل درباره حادثه امروز در پالایشگاه نفت آبادان با تاکید بر اینکه هیچ گونه انفجار و آتش سوزی در پالایشگاه نفت آبادان امروز به وقوع نپیوسته است، گفت: پالایشگاه نفت آبادان دارای ۵ مشعل بوده که گازهای مازاد واحدهای فرآیندی در این مشعلها سوزانده می شود.

مدیر عملیات پالایشگاه نفت آبادان تصریح کرد: بعد از ظهر امروز شراره آتش از یکی از مشعلها به پایین پرتاب می شود که این موضوع منجر به آتش گرفتن جزئی در علفهای اطراف پایین مشعل شده و یک آتش سوزی جزئی تا شعاع ۱۰ متری را رقم می‌زند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه مشعلهای پالایشگاه در فاصله دوری از واحدهای فرآیندی قرار دارند، آتش به هیچ یک از واحدها این سرایت نکرده است.

وی اظهار داشت: به فاصله چند دقیقه از حادثه، آتش سوزی علفهای اطراف مشعل با حضور تیم‌های آتش نشانی به طور کامل مهار می شود.

وی با اعلام اینکه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی و حتی سوختگی برای کارکنان پالایشگاه آبادان به همراه نداشته است، بیان کرد: در حال حاضر تولید محصولات مختلف نفتی در پالایشگاه ادامه دارد و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تمامی واحدهای فرآیندی و تولیدی پالایشگاه تهران به فعالیت عادی و طبیعی خود ادامه می دهند، خاطر نشان کرد: وقوع این حوادث در تمامی واحدهای صنعت نفت و گاز جهان کاملا طبیعی است.