به گزارش فارس، چهارمین جلسه محاکمه حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و پسرانش علاء و جمال مبارک و حبیب العادلی، وزیر سابق كشور به همراه ۶ نفر از معاونانش روز گذشته (چهارشنبه) حمد رفعت در دانشکده پلیس قاهره جهت رسیدگی به اتهام قتل عام کشتار تظاهراتکنندگان مصری طی انقلاب ۲۵ ژانویه برگزار شد.

دادگاه روز گذشته با شهادت یکی از شاهدان در قضیه قتل‌عام تظاهرات‌کنندگان مصری آغاز شد و در ابتدا " محمد عبد الحکیم " سرهنگ پلیس سازمان امنیت مرکزی قاهره که پنجمین شاهد در این قضیه به شمار می‌رود با تغییر شهادت خویش تمام حاضران در دادگاه را مبهوت کرد.

وی در پاسخ به سوالات دادستان درباره کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری گفت که سازمان امنیت تنها ۲۴ نیروی خود را به همراه ۲ قبضه تفنگ که مجهز به گلوله‌های گاز اشک‌آور بود، راهی میدان التحریر کرد و به این ترتیب از موضوع حمله به تظاهرات‌کنندگان و شلیک گلوله به آنها اظهار بی‌اطلاعی کرد و شهادت داد که وی هیچ‌گاه چنین چیزی را در میدان التحریر ندیده و این تصاویر را از تلویزیون مشاهده کرده است و بی‌شک کسانی با شلیک گلوله اقدام به کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری کرده‌اند.

عبد الحکیم در واقع با این شهادت خود موجب شد، دادگاه در بهت و حیرت فرو برود که اعتراض وکلای مدافع خانواده‌های شهدا به تغییر شهادت را در پی داشت.

در ادامه عبد الحمید إبراهیم راشد، سرهنگ پلیس سازمان امنیت مرکزی قاهره به عنوان ششمین شاهد در دادگاه حاضر شد، اما وی شهادت داد که شبانگاه ۲۸ ژانویه دستور شلیک مستقیم به جای استفاده از گلوله‌های اشک‌آور جهت مقابله با تظاهرات صبح روز جمعه را دریافت کرد.

اما شهادت هفتم " طارق عبد المنعم "، از افسران سابق وزارت داخلی علاوه بر این‌که سخنان شاهد قبلی مبنی بر دریافت دستور شلیک مستقیم از مقامات وزارت داخلی را تایید کرد، در کمال تعجب حاضران تاکید کرد که وزارت کشور در آن زمان دارای نیروی تک‌تیرانداز بود، اما اظهار کرد که هیچ کدام از آنها را خود ندیده است، افزون بر این‌که تاکید کرد، خود دیده است که صدور فرمان شلیک مسقیم به تظاهرات‌کنندگان میدان التحریر موجب مجروح شدن و کشته شدن دو نفر از تظاهرات‌کنندگان شد.

پس از شنیدن شهادت شهود قاضی احمد رفعت، رئیس دادگاه ادامه رسیدگی به این قضیه را به روز (پنجشنبه امروز) بعد موکول کرد.