آیت الله مکارم شیرازی،امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کانون دانشگاهیان با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای رخنه کردن در دانشگاهها و نفوذ دادن افراد منحرف در این مراکز هشدار داد و گفت: مسئولان باید با حفظ هوشیاری مراقب توطئه های شوم دشمنان در دانشگاهها و مراکز آموزشی باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی دانشگاه را مکانی مقدس دانست و افزود: دشمنان برای نفوذ در آن نقشه ها در سر دارند و اگر دشمن بتواند در دانشگاه نفوذ کند ما مشکلات زیادی خواهیم داشت.
این مرجع تقلید با تاکید بر ترویج و گسترش معارف و تعالیم اسلامی در دانشگاهها گفت: عمده مشکلات جامعه اسلامی ناشی از دوری از تعالیم اسلامی و انحراف از این مسیر نورانی است.

آیت اله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما در علم آموزی تعصب نداریم، گفت: غربی ها در علوم خود گاهی مطالب و فرهنگ انحرافی را نیز جاسازی می کنند، از این رو باید مراقب باشیم و رسالت خود را به درستی انجام دهیم.
وی در ادامه تشکیل کانون دانشگاهیان را اقدامی با ارزش دانست و گفت: سخن گفتن با دانشگاهیان سخن گفتن با هزاران نفر است، چرا که اساتید مخاطبان زیادی دارند و آنچه به شما عرضه می شود عرضه به اقشار بسیار گسترده ای از جوانان دانشجو است.