به گزارش شبکه پرس تيوي ميدان شهدا (آزادي) در طرابلس، پايتخت ليبي يکي از مناطق بيشمار در اين کشور است که ارتش انقلابيون در آن عضو ميگيرد.

هرچند گفته می‎شود، تبدیل شدن به یک سرباز انقلابی دیگر به سادگی گذشته نیست؛ اکنون مبارزان باید در دوره‌های آموزشی سخت درباره تاکتیک‌ها و جنگ شرکت کنند.

ژنرال احمد بجوری، از فرماندهان ارتش انقلابیون لیبی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه پرس تی‌وی گفت که بسیار مهم است که همه مردان لیبیایی چگونگی دفاع از کشورشان را بیاموزند.

هرچند داوطلبان بسیاری برای آموزش در کمپ‌های نظامی ثبت نام می‌کنند، اما همه آن‎ها وارد ارتش انقلابیون نمی‌شوند. این در حالی است که برخی از آن‎ها برای مبارزه بسیار کم سن و سال هستند. برخی از این داوطلبان زندگی عادی را رها کرده‌اند تا به مبارزان انقلابی بپیوندند.

این ارتش خود را برای حمله احتمالی به سیتره، زادگاه معمر قذافی، دیکتاتور متواری لیبی در اواخر هفته جاری میلادی آماده می‌کند؛ با این وجود بسیاری از مبارزان انقلابی ترجیح می‌دهند که نتیجه مسالمت‌آمیز باشد.

ارتش انقلابیون به روزنامه‌نگاران خارجی اجازه نزدیک شدن به نقاط درگیری را نمی‌دهد.

نیروهای انقلابی لیبی راه درازی را تا جبهه‌های شرقی این کشور در پیش دارند و در مسیر خود از مناطقی که مجددا به دست نیروهای قذافی افتاده است گذر خواهند کرد.

با وجودی که فضا آرام به نظر می‌رسد، مردی که از یکی از مناطق نزدیک به شهر سرت باز می‌گردد، اعلام کرده که نیروهای معمر قذافی آتش بس را رعایت نکرده و در حال جنگ با انقلابیون در صحرا هستند.

بر پایه این گزارش، انقلابیون لیبی می‌گویند، هدف آن‎ها از مبارزه، مردم لیبی و آزادی آن‎هاست.

هزاران نیروی انقلابی لیبی اکنون به شهر بنی ولید در جنوب شرقی طرابلس نزدیک شده‌اند. آن‎ها به نیروهای قذافی در شهرهای سرت و بنی لوید فرصت داده‌اند تا روز شنبه تسلیم شوند.

با وجود این، بعضی از مقامات انقلابی لیبی گفته‌اند، آن‎ها ممکن است به شهر بنی ولید زودتر حمله کنند؛ چرا که تعداد زیادی از مزدوران دیکتاتور فراری لیبی در این شهر مستقر هستند.

از سوی دیگر مخالفان قذافی می‌گویند، گفت‌وگوها با رهبران قبیله‌ای به منظور پایان مسالمت‎آمیز درگیری‌ها در لیبی، با شکست مواجه شده است.

گزارش‌ها حاکی است که کاروان بزرگی از خودروهای نظامی رژیم لیبی با پشتیبانی ارتش نیجر وارد شهر آگادز در صحرا، شده‌اند.

معمر قذافی و سیف الاسلام پسر وی ممکن است به این کاروان نظامی بپیوندند تا بدین ترتیب وارد کشور بورکینافاسو شوند.

بورکينافاسو به اين دو پناهندگي اعطا کرده است