به گزارش العالم هيات عالي دستيابي به اهداف انقلاب به دنبال سخنراني نخست وزير تونس، درباره برگزاري همه پرسي عمومي همزمان با انتخابات مجلس هشدار داد.

زُهَیر مخلوف عضو هیات عالی دستیابی به اهداف انقلاب تونس اظهار داشت: مطرح کردن این موضوع در این شرایط که اجرای همه پرسی از لحاظ فنی محال است در حقیقت تلاشی برای ایجاد تنش و تردید درباره روند انتخابات است.

جنبش النهضه که از هیات عالی دستیابی به اهداف انقلاب کناره گیری کرده است در بیانیه ای اعلام کرد: سخنرانی نخست وزیر موقت تنش زا و ناراحت کننده برای ملت بود.

عبداللطیف المکی عضو دفتر اجرایی جنبش النهضه در گفتگو با العالم تصریح کرد: دعوت برای اجرای همه پرسی با هدف به تعویق انداختن انتخابات صورت می گیرد به طوری که زمان لازم برای آمادگی برای همه پرسی بیش از زمان باقی مانده برای برگزاری انتخابات است. همچنین محتوا و تاریخ این همه پرسی مشخص نشده است.

حدود ۵۰ حزب سیاسی از جمله حزب دموکراتیک پیشرو خواستار برگزاری همه پرسی عمومی شده اند تا به گفته آنها شخص انتخاب شده قدرت را منحصرا در دست نگیرد و نقشه راه آشکاری برای ملت تونس باشد.

درهمین حال عصام الشابی معاون دبیرکل حزب دموکراتیک پیشرو در گفتگو با العالم خاطرنشان کرد: هر مجلس منتخبی که از جانب ملت ماموریت می یابد باید مدت فعالیت و ماموریت آن مشخص باشد.

وي افزود: ما نمي توانيم مجلسي را انتخاب کنيم و اختيارات مطلق و مدت نامحدود براي انجام ماموريت به آن بدهيم.