مطهری:دیوار کشی میان اصلاح طلب و اصول گرا را قبول ندارم

۹۴/۱۲/۱۲ :: ۰۰:۵۰

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

مطهری:نظام امانت رای مردم را حفظ می‌کند/ حاجی‌بابایی:موضوعات اقتصادی ازجمله مشکلات مردم است/ محجوب:باید از کارگر ایرانی حمایت کرد

 

منتخبین مردم تهران و همدان در مجلس دهم با حضور در گفتگوی ویژه خبری امشب به بحث و بررسی پیرامون نتایج انتخابات هفتم اسفندماه و مسیر پیش روی مجلس دهم پرداختند.

 

 موضوع  انتخابات هفتم اسفند و مسیر پیش روی مجلس دهم با حضور علی مطهری و علیرضا محجوب منتخبین مردم تهران در مجلس دهم و حمیدرضا حاجی بابایی منتخب مردم همدان در مجلس دهم در گفتگوی ویژه خبری سه شنبه 11 اسفند ماه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این گفتگو علی مطهری منتخب مردم تهران در مجلس دهم در رابطه با انتقاد برخی ها مبنی بر غیرقابل پیش بینی بودن نتیجه انتخابات مجلس دهم  در برخی از حوزه ها اظهار داشت: این که نتیجه انتخابات غیرقابل پیش بینی بود موضوع غیرقابل انکاری نیست و صاحب نظران و کسانی که در متن انتخابات حضور داشتند گمان می کردند که حداکثر 20 نفر از سوی اصلاح طلبان و 10 نفر نیز از فهرست اصول گرایان در تهران رای بیاورد.

وی با بیان این که نتیجه انتخابات در تهران برای بنده نیز غیرمنتظره بود، تصریح کرد: البته نتیجه انتخابات در شهرستان ها تا حدودی قابل پیش بینی بود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم در تشریح علت غیرقابل پیش بینی بودن نتیجه انتخابات در تهران بیان داشت: نتیجه انتخابات در تهران مقداری به رفتارهای انتخاباتی گروه های مختلفی که در عرصه انتخابات وجود داشتند برمی گردد که سبب شد تا حدودی حساسیت مردم برانگیخته شود البته برخی تخریب هایی که در عرصه انتخابات صورت گرفت و برخی لیست‌ها، لیست انگلیسی نامیده شدند و اتهام ارتباط و پیوند با خارج به آنها زده شد و همین سبب شد که مردم عکس العملی در این رابطه نشان دهند؛ البته حضور برخی شخصیت های سیاسی که از لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت حمایت می کردند نیز در نتیجه انتخابات بی تاثیر نبوده است.

در ادامه، حمیدرضا حاجی بابایی نیز در رابطه غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات در شهر تهران اظهار داشت: بحث انتخابات را باید جامع نگاه کرد و اگر یک نگاه کلان به کشور داشته باشیم متوجه می‌شویم آن چه که در کشور اتفاق افتاده بیانگر یک حضور گسترده مردمی و در کنار آن هم انتخاب افراد گوناگون از احزاب متفاوت است.

وی با بیان اینکه بررسی نتایج انتخابات در تهران نیازمند یک بررسی دقیق است، گفت: البته نکاتی که آقای مطهری در این رابطه مطرح کردند نیز می تواند در نتیجه انتخابات تهران تاثیرگذار باشد اما به نظر بنده باید یک واکاوی دقیقی در رابطه با انتخابات تهران مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

منتخب مردم همدان در مجلس دهم همچنین اضافه کرد: در حال حاضر زود است که راجع به انتخابات تهران یک تحلیل واقع بینانه ای داشته باشیم چرا که باید زوایای پنهان و آشکار موضوع را روشن کنیم تا به یک واقعیاتی دست یابیم.

علیرضا محجوب دیگر منتخب مردم تهران در مجلس دهم نیز در همین رابطه اظهار داشت: ما یک انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم که پیر و جوان، کارگر و کارفرما همه در آن حضور داشتند و اکثر مردم همان طور که رئیس جمهور بارها از آن ها خواسته ها بود در منزل نماندند و این حضور گسترده مردم در صندوق های رای یک پاسخ به دعوت عام بود.

وی خاطر نشان ساخت: هر زمان که ما روی یک موضوع متحد و متمرکز شویم یک پاسخ واحدی از مردم دریافت می کنیم و این حضور نیز پاسخی به تقاضاهای مکرر بود ضمن اینکه مردم خواسته و سخنی نیز  از ما دارند که باید آن خواسته و سخن نیز در جای خود رسیدگی شود.

منتخب مردم تهران در خصوص غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات در تهران بیان داشت: درست است که پیش از اندازه تصور حضور مردم را در پای صندوق های رای خصوصاً در ساعات پایانی روز رای گیری داشتیم اما نمی شود گفت که این اتفاق غیرقابل پیش بینی بود بلکه می شد توقع داشت این اتفاق بیفتد.

مطهری در ادامه برنامه با اشاره به این که مردم به نظام اعتماد دارند و رایشان محفوظ است، گفت: نظام امانت رای مردم را حفظ می کند لذا رای مردم در مسیر سیاسی و اقتصادی کشور تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ترکیب مجلس دهم گفت: هنوز نمی‌توان حکم صادر کرد که آیا اکثریت با اصول گرایان یا اصلاح طلبان و یا مستقل ها است.

مطهری با اشاره به اینکه طیف بندی بر عملکرد مجلس تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این طیف بندی ها فراکسیون ها را تشکیل می دهد که تصمیمات آنها بر مجلس تاثیر می گذارد.

 

منتخب مردم تهران با تاکید بر این که دیوار کشی میان اصلاح طلب و اصول گرا را قبول ندارم، گفت: همه باید هم اصول گرا و هم اصلاح طلب باشند.

وی همچنین گفت: اصول، اصول گرایی اصلاح طلبی است لذا هر اصلاح بر اساس اصول و مبنایی صورت می گیرد.

مطهری با اشاره به این که معتقدم نیاز به جریان سومی در کشور است، گفت: برخی نقاط ضعف نیز در اصول گراها وجود دارد مثلاً این که توجه کافی به حقوق شهروندی  ندارند و یا این که در اصلاح طلبان برخی از مسائل فرهنگی دچار تسامح و تساهل می شود.

منتخب مردم تهران افزود: مشارکت بالا و خوب مردم در انتخابات به جایگاه کشور در دنیا کمک می کند لذا این مشارکت سبب ارتقا کشور در دنیا خواهد شد.

وی اولویت مجلس دهم را در بهبود وضع اقتصادی و مشارکت موثر دانست و عنوان کرد: یکی از راه های خروج کشور از رکود اقتصادی سرمایه گذاری خارجی است لذا مشارکت بالا تاثیر خوبی در اوضاع کشور خواهد داشت.

مطهری با اشاره به اینکه خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی در شعارهای انتخاباتی مطرح بود، افزود: اولویت مجلس دهم باید توجه به سیاست داخلی باشد.

منتخب مردم تهران با اشاره به اینکه مجلس باید متعادل و متوازن باشد، گفت: مجلس دهم باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشد لذا محور اقتصاد مقاومتی توجه به توانایی ها و استعدادهای داخلی است.

وی افزود: نمی توانیم آرمان هایی همچون آرمان فلسطین برداریم.

 

حاجی بابایی در ادامه برنامه با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم در انتخابات گفت: مردم در همه دوران ها این احساس را داشتند که رایشان تاثیرگذار است لذا ممکن است برخی عملکردها در برخی از زمان ها سبب دلسردی مردم شده باشد اما دیدیم که مردم به خوبی در عرصه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه نظام را مامن همه احزاب و گروه‌ها می دانیم، گفت: نظام امین مردم است.

منتخب مردم همدان  با تاکید بر این که مردم و گروه های سیاسی نسبت به نظام ایمان دارند ادامه داد: بعد از انتخابات امنیت حاکم می شود این امر را در همه دولت ها مشاهده کرده ایم و لذا هر چه که غیر از این اتفاق افتاده است اشتباه بوده است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه رای مردم بالاترین تاثیرگذاری را در حاکمیت دارد، گفت: بر اساس مولفه هایی که در جامعه وجود دارد نام اصلاح طلبی، اصول گرایی و مستقل ایجاد می شود.

وی موضوع اقتصادی را یکی از مشکلات اساسی جامعه دانست و عنوان کرد: فکر می کنم مجلس دهم شبیه مجلس پنجم باشد.

منتخب مردم همدان  با اشاره به این که باید مطالبات مردم را مورد توجه قرار داد گفت: اعتماد پایدار را باید مورد توجه قرار داد.

در ادامه، محجوب با اشاره به اینکه منتخبین تهران همه از یک لیست واحد بیرون آمده‌اند، ادامه داد: باید اولویت مجلس دهم توجه به کارگران بازنشسته، کارمندان و کسانی باشد که درآمد کمی دارند.

وی ادامه داد: تولید ملی، کار، کارگر ایرانی و سرمایه ایرانی را باید اساس قرار دارد لذا باید از کارگر ایرانی حمایت کرد.