ابوالفضل قناعتی درباره محاسبه نرخ آرم طرح ترافیک سال 95 و اعتراض برخی افراد مبنی بر افزایش 100درصدی نرخ، اظهار داشت: شورای شهر شیوه پیشنهادی شهرداری برای نرخ آرمهای طرح ترافیک را پذیرفت اما در این شیوه بحث اصلی پول نیست.

وی با ابراز "ما جان مردم را با پول ارزیابی نمی‌کنیم" افزود: در راستای کاهش و مدیریت ترافیک محدوده طرح، کمترین هزینه را برای افرادی که تنها یک یا دو روز در هفته وارد محدوده طرح می‌شوند در نظر گرفتیم، به‌عنوان مثال اگر فردی سال گذشته 800 هزار تومان برای هزینه آرم می‌پرداخت این رقم برای سال 95 حدود 400 هزار تومان خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: افرادی که بیش از دو روز در هفته وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند به‌نوعی به افزایش ترافیک و آلودگی هوا کمک می‌کنند، از این رو هزینه آرم را برای آنها حدود یک و نیم برابر نسبت به سال 94 افزایش دادیم.

وی ادامه داد: دسته سوم از افرادی که در محدوده طرح ترافیک حضور پیدا می‌کنند و در واقع حضور 290 روز در محدوده را انتخاب می‌کنند حدود هزینه دوبرابری نسبت به نرخ سال 94 خواهند پرداخت. رویکرد شهرداری و کمیسیون عمران شورای شهر این بود که هر فردی استفاده بیشتری از محدوده طرح ترافیک می‌کند هزینه بیشتری بپردازد تا جنبه بازدارنگی برای استفاده از خودروهای شخصی نیز لحاظ شود.