تولید کنندگان لوازم خانگی وام می دهند

حمیدرضا غزنوی؛ سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: بازار خرید و فروش لوازم خانگی تحت تاثیر رکود حاکم بر اقتصادکشور مدتی است که رونق چندانی نداردبه همین منظور تولیدکنندگان جهت برطرف کردن این رکود قصد اجرای طرحی با همکاری بانک های عامل دارند.

وی افزود: این طرح مربوط به پرداخت وام جهت خرید کالا با تهسیلات آسان به متقاضیان است که شرایط دریافت آن بسیار آسان تر از وام قبلی در نظر گرفته شده و مبلغ آن بین 10 تا 15 میلیون تومان است.

غزنوی اظهار داشت: اقساط 24 تا 36 ماهه یکی از مهمترین ویژگی های این وام است که به دلیل تعداد بالای اقساط مبلغ باز پرداخت آن نسبت به وامی که بانک مرکزی ارائه کرده بود بسیار پایین تر است.

وی سود این وام را بین 14 تا 16 درصد اعلام کرد و افزود: پیش از این نیز چنین طرح اجرا شده و مورد اقبال مردم قرار گرفته بود بنابراین پیش بینی بر این است که با اجرای این طرح رونق به بازار لوازم خانگی بازگردد.

غزنوی عنوان کرد: بانک مرکزی در این طرح نقشی ندارد و بودجه آن توسط منابع بانک ها تامین می شود و تولید کنندگان نیز بخشی از سود این وام را پرداخت خواهند کرد.

وی افزود:‌ بزودی اطلاع رسانی درباره این طرح داده خواهد شد.

غزنوی در خصوص شکست طرح قبلی پرداخت وام خرید کالا نیز گفت: این طرح قبل از اجرا کاملا کارشناسی شده بود به طوری که به جرات می توان گفت تا کنون در کشور برای انجام هیچ کاری به این اندازه تحقیق و بررسی صورت نگرفته؛ اما به دلیل احتیاط بیش از حد و بدقولی های بانک مرکزی در خصوص زمان پرداخت وام، نحوه بازپرداخت و سود پرداختی نتوانست موفق شود.