مهدوی کیا محبوب تر از علی دایی

در میان این نفرات مهدی مهدوی کیا با رای 75درصدی مردم قاطع ترین رای را در میان یازده ستاره برتر کسب کرد. چند نکته از مهدی دوست داشتنی قرمزها تقدیم به شما

1-باشگاه پرسپولیس در سه نوبت از محل ترانسفر مهدی به بوخوم و هامبورگ منتفع شد. با این درامدها بودجه سه فصل پرسپولیس تامین شد. در حالی که برخی ترانسفرها ریالی برای باشگاه عایدی نداشت. او رکورددار سوداوری برای یک باشگاه ایرانی است

2-مهدی در اخرین فصل حضورش در پرسپولیس یک قرارداد سفید واقعی بست و حتی بعد از بازی خداحافظی هم نمی دانست مبلغ قراردادش چقدر است تا اینکه بخاطر مالیات درنظرگرفته شده پیگیر مبلغ قراردادش شد و متوجه شد که با قرارداد ششصد میلیونی در زمزه ارزانترین نفرات ان فصل تیم بوده. مهدی در حالی که برخی بخاطر پول تیم را به حاشیه کشیدند ان فصل 250میلیون دریافت گرد و حاصر نشده مثل خیلی ها شکایت کند.

3-کیای تکرار نشدنی در اخرین فصل حضورش در میادین رسمی با گلزتی ها و پاس گل هایش موثرترین بازیکن پرسپولیس بود و اگر درخشش او نبود تیم ژوزه در نیم فصل اول به جای رتبه دوازدهم بلاشک در رتبه اخر می ایستاد.مهدی در اوج از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد،همچون تیم ملی که می توانست دو سه سال دیگری بازی کند و رکورددار بازی های ملی باشد.او در اوج هم بالغ بر 20بازی ملی را تعمدا از دست داد تا جا برای پیشرفت دیگران باز شود و در سایه همین فداکاری ها که هرگز به ان پرداخته نشده یکی مثل کعبی فیکس تیم ملی شد.

4-یازده سال حصور در بوندس لیگا از او و وحید هاشمیان به عنوان با ثبات ترین و پرافتخارترین لژیونر تاریخ ساخته. مهدی عنوان گلسازنرین و دومین گلساز برتر بوندس لیگا را در دو فصل از ان خود کرد. محبوب ترین و گرانترین بازیکن تاریخ هامبورگ در ان مقطع شد و در تیم منتخب قرن هامبورگ قرار گرفت و مرد سال اسیا شد. ستاره ای که با یک گل.دو پاس گل و گرفتن پنالتی یوونتوس را به خاک و خون کشید تا ویدیوی این شاهکار او در موزه هامبورگ به نمایش گذاشته شود.

5-مهدی در پرسپولیس و دربی ها ستاره بود.او هرگز به ابی ها نباخت. در دربی معروف 20تیر 76و بازی خداحافظی فرشاد پیوس گل زد و در دربی ده دقیقه ده نفره علاوه بر ارسال پاس گل برای زاید کاری کرد که مقدمه خلق یک حماسه دیگر فراهم شود.او در دو جام جهانی. شش بازی این مسابقات و چهار دوره جام ملتهای اسیا هم حضور داشته،گل زده،گلسازترین بازیکن جام ملتها شده و این رکوردهایش دست نیافتنی به نطر می رسد

6-مهدی مهدوی کیا دستیاری برانکو با قرارداد چند صد میلیون تومانی،عضویت در کمیته فنی فدراسیون و پیشنهاد سرمربیگری یک تیم لیگ برتری را رد کرد تا مثل دوران بازی های درخشانش در عرصه مربیگری هم از پایه ها استارت بزند. مهدی اولین سفیر فوتبال پایه اسیا است،مربی تیم نوجوانان هامبورگ المان است و به پیروزی می گوید:قول می دهم در اینده ای نزدیک ستاره های تیم اکادمی کیا را به تیم بزرگسالان پرسپولیس معرفی کنم.

او یک اسطوره واقعی است. اسطوره بااخلاقی که هرگز در تمامی سالهای حضورش در تیم ملی و پرسپولیس هیچ حاشیه ای برخلاف خیلی ها ایجاد نکرد.یک اسطوره بی نظیر و تکرار نشدنی که یک دنیا راز و حرف ناگفته دارد.