ریاست مجلس نباید بین دو گزینه محصور شود/ چهره جدید با سابقه نمایندگی و اشراف بر آئین نامه

گروه سیاسی-محمدجواد ابطحی منتخب مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکارنیوز با اشاره به رایزنیها برای انتخاب ریاست مجلس دهم گفت: تعجب می کنم در رسانه ها فقط برای ریاست مجلس رو 2 گزینه لاریجانی و عارف بحث می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه قحط الرجال نیست، تصریح کرد: چهره های جدیدی در مجلس دهم حضور دارند که قبلا هم سابقه نمایندگی داشتند و با توجه به اشراف و تسلطی که دارند، می توانند کاندیداهای ریاست مجلس شوند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی 2 دوره (مجلس هشتم و نهم) رئیس مجلس بودند و آقای عارف هم سابقه نمایندگی ندارد. بنابراین بهتر است چهره جدیدی که به آئین نامه مجلس مسلط است و سابقه نمایندگی دارد، رئیس مجلس شود.

ابطحی گفت: اگر نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس فقط بین 2 چهره محصور شوند و چهره جدید با ویژگی ذکر شده کاندیدای ریاست مجلس نشود، خودم کاندیدا ریاست مجلس خواهم شد.

وی افزود: معتقدم که باید خون تازه ای وارد مجلس کرد و رئیس مجلس کسی باید باشد که ضمن اداره صحن و فعال کردن کمیسیونها، عدالت را در بین نمایندگان برای صحبت در صحن رعایت کند.

منتخب مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس مجلس نباید فقط به هم فراکسیونی هایش اجازه تذکر و صحبت بدهد و حق دیگر نمایندگان را نادیده بگیرد.