افشای اسناد جدید همکاری ترکیه و عربستان با داعش

دکتر "حسن عبدالهادی" یکی از فرماندهان بلندپایه نیروهای داوطلب مردمی عراق از دستیابی این نیروها به اسناد مهمی از داعش در منطقه جزیره سامرا خبر داد و درباره این عملیات گفت: نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند با پاکسازی کامل جزیره سامرا که تروریست ها با استفاده از مناطق مختلف آن به نیروهای داوطلب مردمی و مرقد امامین عسکریین (ع) حمله می کردند در این زمینه رکورد جدیدی در سرعت عملیات و وسعت منطقه عملیاتی را ثبت کردند به طوری که در مدت دو روز مساحتی برابر با نیمی از کشور لبنان از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.

اطلاعات مهم به دست آمده از داعش راه گشای عملیات آینده 

وی ادامه داد: نیروهای داوطلب مردمی هنگام پاکسازی جزیره سامرا به اسناد بسیار مهمی که مربوط به گروه تروریستی داعش هستند دست یافتند و تعداد زیادی از نیروهای آنان را نیز به اسارت خود در آوردند. اطلاعات به دست آمده از ترویست ها و شکستن رمز مخابراتی و  شنود مکالمات آنان راهگشای عملیات بعدی ما برای مبارزه با تروریست های داعش و پاک سازی استان نینوا است.

عبدالهادی با اشاره به ادامه عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده از تله‌های انفجاری گفت: هم اکنون گردان‌های مهندسی نیروهای داوطلب مردمی عراق در حال پاک سازی خانه‌های بمب گذاری شده و تله‌های انفجاری هستند، این عملیات اطلاعاتی را در اختیار نیروهای داوطلب مردمی قرار می دهد که برای پاکسازی کامل منطقه "الشرقاط" و رشته کوه "مکحول" از آنها استفاده خواهد شد.

فرار جمعی تروریست‌ها به سوی الحویجه

این فرمانده عراقی در خصوص اسناد به دست آمده از تروریست‌های داعش توضیح داد: می توانم بگویم یکی از اطلاعاتی که از اسناد به دست آمده از داعش در جزیره سامرا استخراج شده گویای فرار جمعی تروریستها از منطقه الشرقاط به سمت منطقه "الحویجه" است.

حسن عبدالهادی تاکید کرد که اسناد به دست آمده از تروریست های داعش در مناطقه جزیره سامرا گویای پشتیبانی برخی کشورهای منطقه از آنان است، وی در این خصوص گفت: بر اساس پرونده ها و اطلاعات مهمی که همراه با تروریست‌های به اسارت در آمده داعش ضبط شده، ترکیه پشتیبانی لجستیکی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی پشتیبانی مالی تروریست های داعش را برعهده دارند، ترریست هایی که در عملیات امام هادی (ع) در منطقه جزیره سامرا به اسارت نیروهای داوطلب مردمی در آمدند ملیت‌های مختلفی دارند اما اغلب آنان عراقی هستند و توسط تروریست‌های چچنی آموزش دیده‌اند.

نقش مفتی‌های سعودی در پیوستن جوانان به داعش

وی در پایان با استناد به اعترافات اولیه تروریست‌های به اسارت در آمده تاکید کرد که مفتی‌های سعودی از عوامل اصلی ایجاد فتنه در میان جوانان و اعزام آنان به جنگ هستند. به گفته یکی از اسرای داعشی مفتی های سعودی جوانان را به گمراهی کشانده و آنان را به جنگ و کشتار و ایجاد فتنه دعوت می کنند، این مواردی است که در ساعات اولیه بازداشت این تروریست‌ها بدان دست یافتیم.